Novým majoritním akcionářem společnosti Aero Vodochody je maďarská společnost SI 13 Aero Zrt, ve které je většinovým vlastníkem Zsolt Hernádi. Podíl v Aeru odkoupil od maďarského podnikatele Kristófa Szalaye-Bobrovniczkého.
Menšinový podíl patří nadále českému Omnipolu, sdělil PR manažer Aera Vodochody Lukáš Hora. »Vstup nového akcionáře do společnosti Aero Vodochody vycházel z jeho dlouhodobých zkušeností s podnikáním v regionu střední Evropy. Hernádi je již více než dvě dekády předsedou představenstva a výkonným ředitelem společnosti MOL – největší energetické společnosti v regionu střední a východní Evropy, která působí také v České republice,« uvedl Hora. Do roku 2021 patřilo Aero společnosti Penta. Omnipol pak získal 20procentní podíl a 80procentní podíl ovládla maďarská skupina. Podle Hory Aero představuje pro investora strategické aktivum s jasně rostoucím obchodním modelem. »Díky sériové výrobě nově certifikovaného letounu L-39NG má společnost skvělou pozici na trhu cvičných proudových letounů,« doplnil Hora. Sériová produkce L-39NG začala vloni. Společnost už dříve oznámila, že dodá Maďarsku 12 letounů L-39NG. Spolu s maďarským kontraktem má nyní smlouvy na výrobu a dodávku přibližně 30 nových letounů L-39NG. Aero Vodochody se zaměřuje na vývoj, výrobu, údržbu a vylepšení civilních a vojenských letadel a je největším leteckým výrobcem v České republice.
(red)
9 komentáře
Nejen Moskviče. “Kolegové mají v plánu oživit značky Volha či Poběda, případně dokonce obě,“ řekl v pátek večer na Mezinárodním ekonomickém fóru v Petrohradu ruský ministr průmyslu Denis Manturov. 👍🤔
Zajímavá poznámka: Rusko oficiálně neblokuje ukrajinské přístavy. To, že jsou ruské lodě v Černém moři, stačí, aby žádná pojišťovací společnost nepojistila loď do Oděsy. To dává možnost státům ????, aby je pojistily místo. A riskly to…
Elizaveta Peskova
24letá dcera Putinova mluvčího Dimitrije Peskova žila od svých devíti let v Paříži. Vystudovala zde elitní internátní školu Ecole de Roches a poté začala navštěvovat univerzitu EDC Paris Business School. „Musím se smát tomu, když mi někdo říká, že bych měla žít v Rusku.“
Polina Kovaleva
Je nevlastní dcerou Lavrovovy milenky Světlany Poljakovové, se kterou ruský ministr zahraničí navázal vztah na začátku nového tisíciletí.
Vystudovala Královskou univerzitu v Londýně a poté zde pracovala například pro ruský energetický gigant Gazprom.
Jejich otcové nenávidí Západ, oni zde studují na univerzitách a bydlí v nejluxusnějších čtvrtích západních metropolí. Ruská zlatá mládež – děti nejvýše postavených politiků Kremlu – často paradoxně opouští rodnou zemi nekonečných možností a přesouvá se žít daleko za její hranice.
Probíhají práce na zničení dopravní a logistické infrastruktury Ukrajiny, ale nemůžeme plně realizovat naše plány kvůli civilnímu obyvatelstvu a protože není vždy možné přesně zasáhnout podporu klíčových mostů, uzavřel zdroj.
POBEDA
To je pozoruhodné, jak dlouho si v kapitalismu vystačí firma s jediným artiklem. 54 let uplynulo od prvního letu L-39. Panečku, to je dynamika vývoje! Přitom mezi Delfínem a Albatrosem uplynulo za socíku pouhých 9 let. Kolik letounů už by asi bylo vyvinuto, kdyby zde hypoteticky komunisté nesestřelili socialismus?
Gejza : no,ono z těch devětatřicítek postupně vznikly L59,L159,L159NG
Asi jako z MBčka vznikaly Stovky, Stopětky, Stodvacítky a Stotřicítky. Panečku, to jsou vývojové skoky… Ovšem u tohoto výrobního programu vydržela Škodovka za socialismu “pouhých” 22 let.
Že by nám někdo přenechal “vojenské” trhy?
Nevěřím!
Komentáře jsou uzavřeny.