Menší počet cestujících využije přes letní prázdninové měsíce tramvaje, trolejbusy i autobusy Dopravního podniku města Brna. Například ve městě nebude na 80 000 vysokoškolských a desetitisíce středoškolských studentů, hodně Brňanů bude na dovolených či na prázdninách. Městský dopravce proto využije menší intenzitu přepravy osob k letním investicím:
Skončí rekonstrukce tramvajové trati na Palackého třídě
Do začátku prázdnin skončí stavební úpravy tramvajové trati v Palackého třídě v úseku Semilasso – zastávka Tylova. Práce zahrnují kompletní obnovu 475 metrů kolejového svršku včetně montáže pryžových prvků pro odhlučnění trati. V průběhu stavby se podařilo zachovat provoz na lince 1 – do poloviny června jednokolejně, poté se tramvaje vrátí na obě koleje. V současné době se stavební ruch přesunul k zastávce Semilasso ve směru do centra. Zrekonstruované nástupiště bude nově bezbariérové a vybavené přístřeškem pro cestující.
Realizace: konec března – konec června 2022. Cena: 59,5 milionu korun. Délka trati: 475 m dvoukolejné trati.
Rekonstrukce tramvajové trati Osová – Starý Lískovec, smyčka
Dopravní podnik letos naváže na realizaci z loňského roku a provede rekonstrukci tramvajové trati v úseku Osová – smyčka Starý Lískovec. Dokončí tak kompletní obnovu tramvajové trati na téměř 3 km dlouhém úseku Krematorium – smyčka Starý Lískovec. »Během prázdnin obnovíme tramvajový svršek i spodek včetně odvodnění. Staré kolejnice vyměníme za nové, které budou opatřeny pryžovými bokovnicemi a sníží se tak hlučnost z tramvajové dopravy. Součástí je i výměna trolejového vedení v celém úseku,« vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Smyčka ve Starém Lískovci bude pro výstup i nástup nově bezbariérová.
V blízkosti parkoviště ve Valašské ulici navíc v obou směrech vznikne nová tramvajová zastávka. »Zastávku Osová jsme během stavby tramvajové trati k Univerzitnímu kampusu museli posunout blíže k městu. Abychom obyvatelům Starého Lískovce umožnili kratší docházkové vzdálenosti k MHD, zřídíme přibližně v polovině úseku mezi zastávkami Osová a Dunajská novou zastávku. Přístup k ní bude bezbariérový,« vysvětlil technicko-provozní ředitel Dopravního podniku města Brna Vítězslav Žůrek.
Realizace: červenec – srpen 2022. Cena: 115 milionů Kč. Délka trati: 700 metrů dvoukolejné trati.
Omezení MHD: Tramvajové linky 6 a 8 budou obsluhovány obousměrnými tramvajemi a ukončeny úvraťově v zastávce Osová. Vybrané spoje linky 6 v pracovních dnech skončí již ve smyčce Švermova. Náhradní dopravu do Starého Lískovce zajistí posílený provoz linky 69.
DPMB opraví kolejový trojúhelník na Mendlově náměstí
Při pokračující rekonstrukci Mendlova náměstí udělá DP města Brna stavební úpravy tramvajové trati kolejového trojúhelníku a také trati zasahující do ulice Křížová. Kromě výměny kolejí za nové provede i přeložky dosavadních tras kabelové a trolejové sítě. Vybudování nových tramvajových, trolejbusových i autobusových zastávek na Mendlově náměstí je součástí projektu, který realizuje město Brno. Realizace: červenec – srpen 2022. Cena: 45,5 milionu Kč. Délka trati: 320 m dvoukolejné trati.
Omezení MHD: Tramvaje DPMB v červenci neprojedou ulicí Křížová. Linka 1 proto bude ve směru od Řečkovic zkrácena do smyčky Nové sady. Do Pisárek ji z Mendlova náměstí nahradí odkloněná linka 5. Ulicemi Hybešova a Václavská pojedou tramvajové linky 2, 6 a 8, na jejichž trase bude zřízena v ústí ulice Václavské dočasná zastávka Mendlovo náměstí. V srpnu se práce odehrají pouze etapově o víkendech a na cestující tak bude čekat méně omezení.
Stavba tramvajové trati ke Kampusu vstupuje do finále
Na nejvýznamnějším stavebním projektu bude DPMB o prázdninách pokračovat ve stavbě vlastní tramvajové trati včetně trolejového vedení v tunelové části. Významně se posunou práce na budování zastávek, a to jak podzemní Západní brány, tak terminálu Nemocnice Bohunice.
Po dokončení osvětlení podzemních prostor a jednotlivých provozních objektů pracovníci začnou stavbu vybavovat technologiemi. »První testovací jízdy tramvají a následné zkoušky a revize se uskuteční na podzim letošního roku. Po jejich úspěšném dokončení bude na konci roku v nejdelším tramvajovém tunelu v České republice zahájen zkušení provoz s cestujícími,« dodal Havránek.
V rámci opravy Masarykovy ulice DPMB vymění koleje
Dopravní podnik města Brna využije projekt společnosti Brněnské komunikace na opravu a výměnu dlažby v Masarykově ulici a během výluky provozu vymění staré koleje na nové. »Letos opravíme 190 metrů tramvajové trati mezi křižovatkami s ulicí Josefská a Orlí. Souběžnou stavební činností zamezíme opětovnému rozkopávání ulice a omezení dopravy,« vysvětlil Havránek.
Realizace: červenec – srpen 2022. Cena: 5 milionů Kč. Délka trati: 190 metrů dvoukolejné trati.
Omezení MHD: Během prázdnin nebude možný průjezd tramvajových linek centrem Brna. Linka číslo 4 bude odkloněna ulicí Husovou a linka 9 ulicí Rooseveltovou. Omezení v Renneské ulici: Kvůli stavbě protipovodňových opatření neprojedou o prázdninách tramvaje ulicí Renneská. Mezi zastávkami Hlavní nádraží a Křídlovická DPMB zajistí kyvadlový provoz po jedné koleji tramvajovou linkou 7. Linka 8 pojede do Bohunic odklonem ulicemi Hybešovou a Vídeňskou.
Nová zastávka Podveská
Nové tramvajové zastávky se dočkají obyvatelé městské části Brno-Komín, která se v této lokalitě s výstavbou nových rodinných bytových domů rozrůstá. Na trase linek 3 a 10 zřídí DPMB v obou směrech bezbariérovou zastávku Podveská, díky které se místním výrazně zkrátí docházková vzdálenost k MHD. Termín: červenec 2022
O prázdninových víkendech bude v provozu historická linka H4
V sobotu 2. července zahájí DPMB pravidelný sezónní provoz linky H4. Historickou tramvají se cestující budou vozit o víkendech, vždy od 10 do 18 hodin. S ohledem na prázdninovou výluku v ulici Masarykově, bude mít tato linka výchozí bod právě na náměstí Svobody a pojede odtud po trase: Česká – Malinovského náměstí – Hlavní nádraží – Nové sady.
Na historické lince platí běžný Tarif IDS JMK a Smluvní přepravní podmínky IDS JMK s výjimkou jízdních kol a nadrozměrných zavazadel, jejichž přeprava není v historických vozidlech povolena. Jízdní řád linek H4 bude na webu www.dpmb.cz. Víkendové jízdy jsou naplánovány do konce prázdnin.
(vž)
2 komentáře
Jak Sibur převzali Putinovi přátelé a příbuzní
Největší ruská chemická společnost Sibur byla kdysi součástí plynárenského gigantu, ale v roce 2002 se její prezident Jakov Goldovskij pokusil dostat svůj byznys mimo kontrolu Gazpromu. Goldovský byl zatčen v Millerově přijímací místnosti, Sibur byl vrácen do Gazpromu a Goldovský, který strávil nějaký čas ve vyšetřovací vazbě, uprchl do zahraničí. Ale v roce 2007 Gazprom opustil vlastnictví Sibur a prodal společnost Gazprombank. Gazprombank zase postoupila Sibur skupině soukromých akcionářů, včetně Leonida Mikhelsona, Putinova přítele Gennadije Timčenka a Kirilla Šamalova, bývalého prezidentova zetě.
Jak Sibur převzali Putinovi přátelé a příbuzní
Největší ruská chemická společnost Sibur byla kdysi součástí plynárenského gigantu, ale v roce 2002 se její prezident Jakov Goldovskij pokusil dostat svůj byznys mimo kontrolu Gazpromu. Goldovský byl zatčen v Millerově přijímací místnosti, Sibur byl vrácen do Gazpromu a Goldovský, který strávil nějaký čas ve vyšetřovací vazbě, uprchl do zahraničí. Ale v roce 2007 Gazprom opustil vlastnictví Sibur a prodal společnost Gazprombank. Gazprombank zase postoupila Sibur skupině soukromých akcionářů, včetně Leonida Mikhelsona, Putinova přítele Gennadije Timčenka a Kirilla Šamalova, bývalého prezidentova zetě.
Jak Sibur převzali Putinovi přátelé a příbuzní
Největší ruská chemická společnost Sibur byla kdysi součástí plynárenského gigantu, ale v roce 2002 se její prezident Jakov Goldovskij pokusil dostat svůj byznys mimo kontrolu Gazpromu. Goldovský byl zatčen v Millerově přijímací místnosti, Sibur byl vrácen do Gazpromu a Goldovský, který strávil nějaký čas ve vyšetřovací vazbě, uprchl do zahraničí. Ale v roce 2007 Gazprom opustil vlastnictví Sibur a prodal společnost Gazprombank. Gazprombank zase postoupila Sibur skupině soukromých akcionářů, včetně Leonida Mikhelsona, Putinova přítele Gennadije Timčenka a Kirilla Šamalova, bývalého prezidentova zetě.
Jak Sibur převzali Putinovi přátelé a příbuzní
Největší ruská chemická společnost Sibur byla kdysi součástí plynárenského gigantu, ale v roce 2002 se její prezident Jakov Goldovskij pokusil dostat svůj byznys mimo kontrolu Gazpromu. Goldovský byl zatčen v Millerově přijímací místnosti, Sibur byl vrácen do Gazpromu a Goldovský, který strávil nějaký čas ve vyšetřovací vazbě, uprchl do zahraničí. Ale v roce 2007 Gazprom opustil vlastnictví Sibur a prodal společnost Gazprombank. Gazprombank zase postoupila Sibur skupině soukromých akcionářů, včetně Leonida Mikhelsona, Putinova přítele Gennadije Timčenka a Kirilla Šamalova, bývalého prezidentova zetě.
Jak Sibur převzali Putinovi přátelé a příbuzní
Největší ruská chemická společnost Sibur byla kdysi součástí plynárenského gigantu, ale v roce 2002 se její prezident Jakov Goldovskij pokusil dostat svůj byznys mimo kontrolu Gazpromu. Goldovský byl zatčen v Millerově přijímací místnosti, Sibur byl vrácen do Gazpromu a Goldovský, který strávil nějaký čas ve vyšetřovací vazbě, uprchl do zahraničí. Ale v roce 2007 Gazprom opustil vlastnictví Sibur a prodal společnost Gazprombank. Gazprombank zase postoupila Sibur skupině soukromých akcionářů, včetně Leonida Mikhelsona, Putinova přítele Gennadije Timčenka a Kirilla Šamalova, bývalého prezidentova zetě.
Jak Sibur převzali Putinovi přátelé a příbuzní
Největší ruská chemická společnost Sibur byla kdysi součástí plynárenského gigantu, ale v roce 2002 se její prezident Jakov Goldovskij pokusil dostat svůj byznys mimo kontrolu Gazpromu. Goldovský byl zatčen v Millerově přijímací místnosti, Sibur byl vrácen do Gazpromu a Goldovský, který strávil nějaký čas ve vyšetřovací vazbě, uprchl do zahraničí. Ale v roce 2007 Gazprom opustil vlastnictví Sibur a prodal společnost Gazprombank. Gazprombank zase postoupila Sibur skupině soukromých akcionářů, včetně Leonida Mikhelsona, Putinova přítele Gennadije Timčenka a Kirilla Šamalova, bývalého prezidentova zetě.
ČÍST TY DEZINFO HNOJE, RADOVÁNÍ SE Z PUTLERA A NIČENÍ UKRAJINY JE O DUŠEVNÍ ZDRAVÍ.
RUssKÉ LŽI A VYLÍZANÁ ÚDERKA…
JDĚTE SE VYSRAT, BOLŠEVICI!
PS, 75+ a 2%🍒📉👎
Komentáře jsou uzavřeny.