V neděli před zahájením zasedání NATO v Madridu mnozí z obyvatel města pocítili potřebu se k této organizaci vyjádřit. Proto široké spektrum politických sil, radikálně levicových politických stran, ekologických a občanských iniciativ i odborářů uspořádalo demonstraci, kterou NATO, jeho vojenskou strukturu i jeho plány, odmítlo.
Jde o akci v metropoli Španělska z 26. června, ale souběžně probíhala po celé zemi řada obdobných akcí s tisíci účastníky a madridská demonstrace byla určitým způsobem jejich vyvrcholením. Účastnily se jí desetitisíce lidí (zatímco »oficiální« úřady hovořily o 2200 osobách (!), autentické snímky v médiích i na internetu ukazují něco jiného). Co je také pozitivní, demonstrace otevřela ve španělských médiích diskusi o roli NATO, o militarizaci Evropské unie. Organizátoři byli potěšeni občanskou aktivitou a účastí a věří, že určitý útlum antimilitaristických aktivit v posledních letech byl překonán. Ve španělských podmínkách se diskuse nekoncentruje jen na »ukrajinskou válku«, ale NATO je chápáno hlavně jako nástroj geopolitické vojenské moci globálního kapitalismu. Na demonstraci také nebyli jen občané Španělska, ale třeba i účastníci z Řecka.
TEXT a FOTO – Jiří MÁLEK
24 komentáře
Bez kolektivní spolupráce všech evropských zemí včetně Ruska v Evropě nikdy klid nebude. No k sakru chlapi, vždyť jsme všichni kapitalisti (imperialisti), tak se domluvme! Nosím na krku vojenskou psí známku. To proto aby v případě neshody byla moje hromádka popela identifikovatelná…
Juro tvůj problém je Russko. Na něm si léčíš svoje mindráky. Někdo si svou vrozenou zlobu a nenávist vylévá na psovi, na manželce, ty máš RuSSko. Víš mě spíš zajímá že kvůli Ukrajině má na podzim zkrachovat tisíce našich podnikatelů a hospod. A neříkej, že za to může Rusko. Rusku žádnou pomoc neposíláme a nestaráme se o jejich vojenské zběhy. Dokonce jim neplatíme ani jejich plyn. Ten platíme Němcům z přirážkou. Rus naší zem nikdy neohrožoval, neměl žádné požadavky, pouze reagoval na naše provokace. Odsuzuji akci Ruska na Ukrajině. Ale kvůli tomu přeci nemůže trpět celá naše zem! Nezlob se ale reagovat na tebe nebudu. Jsi hloupý a trapný ubožák.
.
Srovnej nesrovnatelné se srovnatelným
Dobrým příkladem, jak je to s cenami, náklady a tak dále, je srovnání jednotlivých značek čerpacích stanic. Jistě nebudeme měřit pražské či berlínské (nebo mnichovské) ceny, ale podívejme se na benzinky na obou stranách hranic.
Rakouská ÖMV nebo britská Shell mají v menších bavorských městech ceny od 1,85 eur za ten nejlevnější benzín do řekněme 2,40 eur za ten nejkvalitnější. U nás jsou ceny u nižších oktanů srovnatelné. Je to v pořádku? Jistě ne, když si vezmeme v potaz cenu pracovní síly a koupěschopnost obyvatel. Jen tak pro zajímavost – minimální hodinová mzda jde v Německu nahoru průběžně. Bývala 9 eur, pak 11, nedávno 12, dnes už je na 14 eurech za hodinu.
Dražší, tzv. lepší benzin je v Německu samozřejmě vyšší než u nás. Je ovšem kvalitnější. 90oktanový benzín by se u nás mohl prodávat jako 100 oktan. 100oktanový německý pak za ten úplně nejlepší a nejkvalitnější. V Německu včetně aditiv. U nás jsou aditiva přidávána u těch víceoktanových, a to ještě se s ním čerpací stanice chlubí a prezentují jej jako něco extra. Majitelé lepších vozů nám dají za pravdu, že stejně raději použijí ještě vlastní, mimo čerpačku koupená aditiva.
Preferované mašinky
Jako by toho nebylo málo – k lekci „u nás a venku“ je iniciování cestování hromadnými prostředky. Jestliže se u nás hovoří o nutnosti, nezbytnosti a téměř povinnosti zdražovat, u našich západních sousedů na to šli takzvaně od lesa. Vyvolalo to sice obrovské přesuny lidí, ale účel se naplnil. Jedná se totiž o pobídku jezdit železnicemi za pakatel. Od 9 do 20 eur za měsíc po celé buď „jen“ spolkové zemi, nebo naopak po celém Německu. Nikoliv za den, ale za třicet či jednatřicet dní.
Pochopitelně, že dráhy jsou zavaleny zájemci – lidé si ve vlacích nejenže nemají kam sednout, ale ani kam stoupnout… že by Deutsche Bahn potřebovaly přijmout po vzoru Japonska „nacpávače“, kteří tlačí lidi do vozů, aby se plné nádraží do vagónů ne vešlo, ale nacpalo…
Mnoho mladých, ale i starších si tak vyjelo přes celé Německo. Třeba z Bavorska k Baltu, do bývalého východoněmeckého Rostocku. Široce publikován byl případ, kdy si do exkluzivních baltských letovisek udělali výlet berlínští „pekáči“. A naopak, zase lidé od moře se pustili do objevování německých Alp.
Všechno toto hemžení jen s jedním hlavním záměrem – aby se snížila spotřeba pohonných hmot. Což se zcela jistě daří.
Nebudeme se nyní sáhodlouze rozpovídávat o covidu, ale je třeba připomenout, že v německých dopravních prostředcích – od městské dopravy počínaje po vlaky konče – stále platí povinnost nosit roušku. I v těchto dusných, parných, tropických dnech.
Zdroj: PL
DOTAZ PRO PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA:
Dovede si představit, že pokud vláda nezmění svou strategii a nezačne pro občany dělat víc, mohlo by to vést třeba až k předčasným volbám?
ODPOVĚĎ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA:
Nelze vyloučit generální stávku. Josef Středula na září oznámil první velké manifestace. Generální stávka může být součástí společenského tlaku, který povede k předčasným volbám.
Dodal bych ještě jednu věc k tomu, co jsem říkal před chvilkou. V parlamentu jsem kritizoval, že ODS a ANO prosadily výpadek daně z příjmů ve výši 90 miliard korun. Například zrovna tady máme jeden ze zdrojů stabilizace státního rozpočtu. Zatímco ministr financí předpokládá, že v nejbližších několika letech bude deficit stále kolem 300 miliard korun, a to je v rozporu s programovým prohlášením vlády. Nelze se neustále vymlouvat na válku na Ukrajině nebo na uprchlíky.
Druhým takovým zdrojem vedle těch 90 miliard například je 27 miliard v rozpočtu ministerstva průmyslu na obnovitelné zdroje. Ať tedy obnovitelné zdroje soutěží s jinými druhy energie a ať nejsou dotovány.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Pad-vlady-Obnovit-uhelne-elektrarny-A-Zeman-rekl-PL-kde-vzit-penize-707141
EU zcela vážně pokračuje v procesu zákazu spalovacích motorů u osobních aut. Dalším krokem k tomu bylo nedávné rozhodnutí europarlamentu. Drtivá většina veřejnosti je dílem šokována a dílem mlčí, protože se ještě nestačila vzpamatovat. Navíc hodně lidí nevěří, že je něco takového možné zrealizovat. A hlavně, je to relativně za dlouho.
Hlučná minorita fanatiků hlasitě jásá – zachráníme planetu před oteplením. Zbytek světa a většinoví producenti C02, včetně všech ostatníchEU zcela vážně pokračuje v procesu zákazu spalovacích motorů u osobních aut. Dalším krokem k tomu bylo nedávné rozhodnutí europarlamentu. Drtivá většina veřejnosti je dílem šokována a dílem mlčí, protože se ještě nestačila vzpamatovat. Navíc hodně lidí nevěří, že je něco takového možné zrealizovat. A hlavně, je to relativně za dlouho.
Hlučná minorita fanatiků hlasitě jásá – zachráníme planetu před oteplením. Zbytek světa a většinoví producenti C02, včetně všech ostatních
EU zcela vážně pokračuje v procesu zákazu spalovacích motorů u osobních aut. Dalším krokem k tomu bylo nedávné rozhodnutí europarlamentu. Drtivá většina veřejnosti je dílem šokována a dílem mlčí, protože se ještě nestačila vzpamatovat. Navíc hodně lidí nevěří, že je něco takového možné zrealizovat. A hlavně, je to relativně za dlouho.
Hlučná minorita fanatiků hlasitě jásá – zachráníme planetu před oteplením. Zbytek světa a většinoví producenti C02, včetně všech ostatních
EU zcela vážně pokračuje v procesu zákazu spalovacích motorů u osobních aut. Dalším krokem k tomu bylo nedávné rozhodnutí europarlamentu. Drtivá většina veřejnosti je dílem šokována a dílem mlčí, protože se ještě nestačila vzpamatovat. Navíc hodně lidí nevěří, že je něco takového možné zrealizovat. A hlavně, je to relativně za dlouho.
Hlučná minorita fanatiků hlasitě jásá – zachráníme planetu před oteplením. Zbytek světa a většinoví producenti C02, včetně všech ostatních
EU zcela vážně pokračuje v procesu zákazu spalovacích motorů u osobních aut. Dalším krokem k tomu bylo nedávné rozhodnutí europarlamentu. Drtivá většina veřejnosti je dílem šokována a dílem mlčí, protože se ještě nestačila vzpamatovat. Navíc hodně lidí nevěří, že je něco takového možné zrealizovat. A hlavně, je to relativně za dlouho.
Hlučná minorita fanatiků hlasitě jásá – zachráníme planetu před oteplením. Zbytek světa a většinoví producenti C02, včetně všech ostatních
EU zcela vážně pokračuje v procesu zákazu spalovacích motorů u osobních aut. Dalším krokem k tomu bylo nedávné rozhodnutí europarlamentu. Drtivá většina veřejnosti je dílem šokována a dílem mlčí, protože se ještě nestačila vzpamatovat. Navíc hodně lidí nevěří, že je něco takového možné zrealizovat. A hlavně, je to relativně za dlouho.
Hlučná minorita fanatiků hlasitě jásá – zachráníme planetu před oteplením. Zbytek světa a většinoví producenti C02, včetně všech ostatních
EU zcela vážně pokračuje v procesu zákazu spalovacích motorů u osobních aut. Dalším krokem k tomu bylo nedávné rozhodnutí europarlamentu. Drtivá většina veřejnosti je dílem šokována a dílem mlčí, protože se ještě nestačila vzpamatovat. Navíc hodně lidí nevěří, že je něco takového možné zrealizovat. A hlavně, je to relativně za dlouho.
Hlučná minorita fanatiků hlasitě jásá – zachráníme planetu před oteplením. Zbytek světa a většinoví producenti C02, včetně všech ostatních
EU ani fanatičtí odpůrci osobních aut nepřicházejí s plánem, co vlastně nejvýznamnější výrobní a vývozní artikl zemí EU, nahradí. Možná si myslí, že elektroauta, ovšem kdo je koupí v zemích, kde elektrické vedení tvoří směs drátů různě volně natažených mezi zchátralými barabiznami.
Rozhlédněte se po ulicích Indie, Pákistánu, v afrických zemích, kam vse ve velkém vyvážejí auta…, za jak dlouho myslíte, že budou mít dobrou infrastrukturu a dostatečnou produkci elektřiny? Za padesát nebo sto let, když to půjde dobře a v těchto zemích to často dobře prostě nejde. Konečně je zajímavé, že při debatách v EU se nevěnuje pozornost studiím, které komplexně hodnotí uhlíkovou stopu od „kolébky po hrob“ aut se spalovacím motorem a elektroaut.
PETR HÁJEK z Protiproudu cz děkuje statečným diskutérům proti neexistujícímu komunismu, že skvěle zakrývají nástup současné totality, proti níž se již brzy nebudeme moci bránit
EU zcela vážně pokračuje v procesu zákazu spalovacích motorů u osobních aut. Dalším krokem k tomu bylo nedávné rozhodnutí europarlamentu. Drtivá většina veřejnosti je dílem šokována a dílem mlčí, protože se ještě nestačila vzpamatovat. Navíc hodně lidí nevěří, že je něco takového možné zrealizovat. A hlavně, je to relativně za dlouho.
Hlučná minorita fanatiků hlasitě jásá – zachráníme planetu před oteplením. Zbytek světa a většinoví producenti C02, včetně všech ostatních odvětví průmyslu a dopravy mlčí a mnou si ruce. Proč si někdo vybral zrovna osobní auta, není na první pohled zřejmé. Zdaleka totiž nepatří mezi největší producenty CO2. Co taková letecká, lodní či kamionová doprav
Trump :Není to již veliká země, je to země úpadku. Protiví se mi o tom mluvit. Je to země s nejvyšší inflací za 40 let, s nejvyššími cenami paliv v dějinách. Nikdy jsme neměli podobnou situaci v energetice.
Nemáme již energetickou nezávislost, nejsme dominující stát, jak tomu bylo před pouhýma dvěma lety,“ řekl o víkendu bývalý americký prezident Donald Trump. Podle jeho vyjádření se dokonce Spojené státy staly předmětem posměchu
CBS s odvoláním na vlastní průzkum informuje, že 81 % Američanů je přesvědčeno, že věci v zemi „jdou špatným směrem“. Obyvatelé USA jsou také nespokojeni se svými ekonomickými problémy: podle minulého průzkumu CBS si více než polovina Američanů půjčuje peníze kvůli krizi na splacení účtů za nemocnice. Problémy vyvolává také bezprecedentní růst cen pohonných hmot, který je v zemi, kde je doprava založená na soukromém automobilismu, již v zásadě děsivý. Sdělovací prostředky již přinesly svědectví, že lidé omezují spotřebu jídla, aby ušetřili na benzín na cestu do zaměstnání.
Dlužno podotknout, že důvěře v administrativu Joe Bidena nepřispívají i některé sporné okamžiky chování prezidenta. V poslední době opětovně klopýtal na schůzkách do letadla, spadl z kola nebo se na akcích choval nekoordinovaně, jakoby nevěděl kde vlastně je.
Proevropského portál Politico.eu uvedl, že totální sankční válka drtí především Západ až drakonickým růstem cen energií, obav, že v zimě bude lidem zima a absurdním ekonomickým výsledkem, že Rusko jasně pomalu neví, co s penězi a jeho postavení coby vývozce ropy, jejích derivátů či plynu do Číny i Indie překonalo veškeré očekávání
Rubl po invazi ruských vojsk na Ukrajinu prudce oslabil, dolar tak vůči němu vystoupal z původních zhruba 75 až nad 150 rublů. Na konci května se ale vrátil pod 100 rublů a v současné době se pohybuje těsně nad 50 rubly. Ruská měna je tak vůči dolaru nejsilnější od května 2015 a míří k deflaci.
Nebude li v Evropě fungovat kolektivní bezpečnost všech států za účasti Ruska, tak tu nebude nikdy klid! Howgh!
Kdy něco udělal obranný spolek NATO na obranu Evropy, nebo Světa? .Naposledy v Afghánistánu udělal ostudu . Ano vyhnali odtamtud k nám akorát spoustu uprchlíků a teď jsou s nima problémy. Proč se likvidoval Kadafi? Kterou evropskou zemí ohrožoval? Teď je tam akorát bordel. O Iráku nemluvě. Co se montujeme do Mali? Novê do bývalé Horní Volty, kde se objevily naše tanky…. To ještě přijde. Já vím, rozvoz demokracie dá zabrat ale měli by jsme si ji spíše hlídat tu doma. A Ukrajina? Ta do NATO se stávající fašistickou vládou vedenou Zelenským nepatří.
NATO na “hnojiště” dějin…
JMM – pakt,zvaný ,,waršavská smlouva” je na tom smetíšti cca třicet let ! ✌👌
Tak a teď si se z toho zřejmě p.sral…
😀
Rusko m nebránitelné hranice a tak si buduje bezpečnou zónu a zabránění dalšímu šíření základen NATO na východ jednou provždy.
To se Rusákům daří skvěle. Do NATO vstupuje Finsko, které má s Ruskem hranici dlouhou 1300 km. Soukmenovec je Putin skvělý stratég z mozkem šachisty, milé kremrole a rudí noci, není-liž pravda, milé kremrole a rudí noci.
Ty kremrole a rudé noky nemusíš několikrát v každé větě zdůrazňovat.Myslíš,že tím znásobíš svoji myšlenku?Nikoli,jen jsi stále trapnější.
Plně podporuji Evropský parlament v jeho jednání o odstřižení se od ruského plynu bez ohledu na to, jaké zvýšení ceny to přinese u plynu co nám topí v kotli, na který jsme dostali nedávno dotaci a co nám vaří na vařiču.
Zlodějský STAN, ODS a TOP09 pro nás plyn nakradou jinde. Ať žije odkaz Václava Havla a jeho lavičky, kterými zasírá Evropu vdova Dáša.
Koho zajímají tvoje slinty?Si top v zimě třeba šiškami.
Zápau nevadili tisíce zabitých civilistů včetně dětí na Donabasu ukrajinskou armádou , do které byli zařazeni ukrajinští náckové, kteří tam řádili – jako kdysi s jednotkami Waffen SS – a které si rovněž CIA léta pěstovala,
Mohli všemu zabránit, ale vrazili do toho štvaní už příliš peněz.
NATO je agresivní zločinné spolčení států pod vedením USA, které vraždí ve světě. Součástí tohoto zločinného spolčení je Česká republika.
Komentáře jsou uzavřeny.