Komentář Romana Rouna: Jsem komunista a výhrůžky trestním stíháním mě neumlčí

od redakce

Za poslední dva týdny mi přišly desítky výhrůžek — od klasických fantazií o popravách komunistů až po vzkazy od těch, kteří si již dávno v kalendáři zakroužkovali 1. leden 2026 a těší se, že na mě podají trestní oznámení.

Včera totiž vstoupila v platnost novela trestního zákoníku, která kriminalizuje propagaci komunistického hnutí. Její součástí je paragraf 403, který je pokusem o umlčení těch, kdo se nehodlají smířit se zločinným kapitalistickým systémem produkujícím války, chudobu a sociální nespravedlnost.
Systémem, kde lidé umírají kvůli větším ziskům hrstky nejbohatších; systémem, který proměnil naši zemi v levnou montovnu a dojnou krávu nadnárodních korporací.
Systémem, kde bohatí mají k dispozici nejmodernější zdravotní péči a ostatní musí žebrat o sbírku na léčbu svých blízkých.
Expanze kapitalistických velmocí a jejich imperialistické ambice byly jedním z klíčových faktorů, které vedly k nejhorším katastrofám moderních dějin, včetně dvou světových válek a novodobého kolonialismu. A teď se ti, kteří kapitalismus pro svůj osobní profit brání, rozhodli kriminalizovat samotnou myšlenku, že by svět mohl fungovat na beztřídním principu rovnosti a sociální spravedlnosti.
Jsem komunista a ctím vizi »Marxova komunismu«, který pro mě není diktaturou ani touhou po minulosti. Je to vize budoucnosti, kde člověk není položkou, kde práce není moderním otroctvím a kde důstojný život není jen výsadou bohatých.
Prostoduché antikomunistické kňučení Zdechovského, Hellera, Mejstříka, Hrušínského, Nerudové, Němcové a dalších fanatiků zůstane jen jejich vlhkým snem, protože mě ani ostatní skutečné komunisty umlčet nemohou. Ostatně byl to jejich guru Václav Havel, který vykřikoval slova o nutnosti politické a názorové plurality…
Můžete tvořit nové paragrafy. Můžete zakazovat. Můžete vyhrožovat. Můžete plodit další a další represivní nástroje. Ale já se své víry v lepší svět nevzdám.
Jsem a vždy budu komunista. A budu slyšet víc než kdy dřív.

Přečtěte si další články

23 komentáře

SV SLOVO VOLIČÚ 03/01/2026 - 23:25

AVANTGARDA SV SI DOVOLUJE UPOZORNIT,ŽE DNES V OBDOBÍ BRZKEHO MASOVÉHO ZVYŠOVANI NAŠICH NAKLADU NA ŽIVOT A PŘIPRAVY VALKY ZBRoJENIM SE IDEOLOGiE NENAJIME
?!
Budeme proto doporučovat v našem vlastním zájmu program PNZ (kDE JE NAŠ BIFT-E-K a PeNiZe) a to ještě včas, než nás očividně nikým z našich tzv ZASTUPITELU nezastavitelný systém kapitalismu bez přivlastkú rozumime nyní BEZ skrupulí připraví nejen o všechny peníze,ale chalupníky i o jejich chalupy a střechy nad hlavou vezme všem válka.
Nakonec prázdné řeči JSEM KOMUNISTA zavedou udavači z ODS a podsvinčat před soudy,kdy 3000 soudcu čeká i na bezmocného doktora historika prý marxistu,který stále odmítá účastnit se zdejšího kulatého stolu míru,který sám idealizoval,ale skutek mu prý utek ,no ni?!

Jan Gavroch 03/01/2026 - 19:29

(https, dvjtečka, dvě zpětná lomítka, tři w, tečka, marxist, pomlčka, org, zpětné lomítko, cestina, zpětné lomítko, index, tečka, htm )

Jan Gavroch 03/01/2026 - 19:08

Jan Gavroch 29. prosince 2025 At 16:16
Marxismus se běžně přednáší na vysoký školách v británi, usa .
,španělsku, rusku, francii a na dalších školách, v dělnických vzdělávcích
spolcích a jinde.
Marxismus je: Učení nazvané podle zakladatele Karla Marxe (1818–1883),
německého filozofa, sociologa, politického teoretika a ekonoma. Ve
svém díle „Kapitál“ analyzoval zákony kapitalismu.(to je z wikipedie)
Na internetu je Marxistický internetový archív Česká část.
jsou tam.mimo jiné, kapitoly:
Karel Marx a Bedřich Engels, Lev Davidovič Trocký, Róza Luxemburgová,
Ted Grant, Vladimír Iljič Lenin, Co je Marxismus.
http://www.marxist-org/cestina/index.
(https, dvjtečka, dvě zpětná lomítka…….a…….na konec htm….si můžete doplnit sami)

koma 03/01/2026 - 22:22

Máte samozřejmě pravdu. Zjevně to ale není ta pravda co u nás na hradě a v podhradí vítězí.;;; Jinak na ten nefunkční odkaz je nejlepší jít tak, že se zadá do googlu „Marxistický internetový archív Česká část“, myslím že podle toho slovního výpisu adresy to moc lidí navštěvovat nebude. Zkusím ho sem dát znovu:
https://www.marxists.org/cestina/index.htm

Jan Gavroch 04/01/2026 - 15:03

Děkuji

Yurri Simon 03/01/2026 - 19:02

Komouši jednou v kriminále skončí – ale za kolaboraci s těmi ruSSáckými neandrtálci.

přehodný člověk 03/01/2026 - 20:44

To, co jste napsal, je blbost.
A ano, Rusko dnes je imperiální mocnost, která napadla Ukrajinu.
O všem USA byly a jsou téže imperiální mocnost. A ty napadly Venezuelu. Takže, ti kteří fandí USA by měli jít také do lochu?

kočkopes 03/01/2026 - 22:11

Máte pravdu že Yurri napsal blbost. Ale dnes platí, že čím větší blbost řeknete (napíšete), tím jste úspěšnější.

přehodný člověk 04/01/2026 - 03:09

Ano, blbost vládne světem a našinec nezaostává.

přehodný člověk 03/01/2026 - 14:52

Dobře, můžeme Marxe označit jako tvůrce vědecké komunistick filosofie
I máme kapitalistickou vědeckou filosofii, tu zatím nikdo nezakazuje.

SV SLOVO VOLIČÚ 02/01/2026 - 23:39

Na tomto místě byl zase komentář SV podporující KSČM odsunut do karantény.Pane soudruhu ROUNE odblokujete ho včas a hned neboť KSČM prý včetně programu byla nyní zakázána a nemá smysl dále podporovat systém kapitalismu bez přivlastkú.

SV SLOVO VOLIČÚ 02/01/2026 - 23:50

Deklarovat,že jsem komunista už NESTAČI.,tak dlouho budete odkopavat podporu SV svou vlastní cenzurou tj střelbou do vlastní nohy az se sami sebe zničíte a zažijete SVUJ zákaz a prý 3000 systému věrných soudcu už čeká se osvědčit na vašem zmizení do věznice opatřenými hladomornou. . .
?!
Budete tam hrát na housle?

SV SLOVO VOLIČÚ 03/01/2026 - 00:04

PANE SOUDRUHU ROUNE (oslovení zakázáno)
PRY BUDETE MUSET za podporu kapitalismu bez přivlastkú nyní voliči ví,že je to bez skrupulí přejt do ilegality.
?!
Napište nám tady do diskuse zda platí vubec dále vás program komunistu http://www.kscm.cz/program/

SV SLOVO VOLIČÚ 03/01/2026 - 06:13

PANAČKU ROUNE,(oslovení soudruh jste dali zakazat)
?!
Když se ** Naši**z SV dozvěděli,že jste prý mluvčí KSČM okamžitě vám zavolali a snažili se navázat kontakt.
To vám prý však tzv vedení striktně zakázalo a nahradilo ***Bobříkem*** mlčení,betonovou stěnou záhuby a ZCEPENENI.
Našeho ambasadora ,který vás v poslední chvíli chtěl zachránit, jste odkopl pod úplně zcestnou záminkou.
Nyní píšete,že vaším **štítem*** je být komunista a hodláte demonstrovat a stavět z toho snad štit intelektuální nedostatečnosti a mají vás nyní podporovat JEN vaší ,bohužel burzoasnim životem žijící funkcionáři.
Kde jsou ostatní tel čísla funkcionarú rozbité struktury komunistu v zakázaném programu kdysi tak mohutné strany a současně členu SV,která nyní bude zastupovat svým Programem Národních Zájmu a potřeb voliče ,jako jediná skutečné zájmy voličú
Tím,že tady nasazujete chvat cenzury jste se stali podporovateli nejhoršího druhu předpotopniho kapitalismu a vystavili nyní pronásledování i vámi zvolených darebáku.
Přijďte tady panáčku do diskuse a zavolejte všem členum,že tady na vás ČEKAME a pěkně pomalu vám v diskusi u kulateho stolu vysvětlíme,kde hraje muzika.

SV SLOVO VOLIČÚ 06/01/2026 - 07:13

JE HROZNE,ŽE PANINKA KK,TU POSILA PRÝ SVEHO MLUVČIHO ,KTERY SE NERVOVE ZHROUTIL A ODKOPL SV
KDYZ SE HO **NAŠI **ZEPTALI,ZDA VI ,KTERÉ PRIVLASKY SYSTEMU KAPITALISMU INSTALOVANÉHO ODS A PODSVINČATY BYlY Z USTAVY VYTUNELOVANY
?!
A proč je tedy nechce dát strana ksčm do Ústavy zpět ve svém budoucím programu, když nyní stávající prý už kvůli 403 už neplatí🍒🔥🔔💥!

kočkopes 02/01/2026 - 21:28

Citace z knihy Černí baroni:
Úder válečným štváčům byl opravdu zdrcující. Kapitán Ořech, šťastný a zářící, uspořádal potom s vojáky přátelskou besedu na téma „Svoboda dříve a dnes“. „Soudruzi,“ vykládal, „to se vůbec nedá srovnat! Za buržoázní republiky byl takový teror, že když někdo vykřikl ‚Ať žije Sovětský svaz!‘, mohl za to dostat až tři měsíce vězení! Naproti tomu dnes voláme při Prvních májích a jiných příležitostech ‚Ať žije Sovětský svaz!‘ všichni a často celé hodiny. Mohu odpovědně prohlásit, soudruzi, že mi není znám případ, že by za takovýto pokřik byl někdo zatčen a uvězněn!“ Což byl argument zajisté neotřesitelný.

přehodný člověk 02/01/2026 - 20:32

No, propagace komunistického hnutí nemusí být trestná, neb komuunismus vymysleli Němci, a ti patří dnes mezi naše největší přátele.
A bylo by zajímavé oznámit, kdo ten trestní zákon vymyslel.

kočkodan 02/01/2026 - 21:23

Dnes existuje i pojem křesťanský komunismus, i když křesťané tomu tak neříkají. Na komunistických myšlenkách fungovaly i některá husitská města. Komunistické myšlenky najdete i u Platóna, který psal dávno před tím, než vůbec nějaké Německo existovalo. Němci vymysleli možná název „komunismus“, ale podstata a myšlenky zde jsou už dlouho. Navíc Němci více než komunismus proslavili nacismus. Nacistické Německo je rozhodně v zmiňováno častěji než „komunistické“ Německo. Kdo konkrétně zákon vymyslel mě ani moc nezajímá. Prosadila to vláda pod vedením SPOLU a obsahující Piráty a STAN, a to v podstatě stačí. Dost inteligentní na takovou pitomost jsou tam všichni – jeden jako druhý.

přehodný člověk 02/01/2026 - 22:08

Byl i husitský komunismus, neb jsme se učili, jak husiti dávali do společné kádě své penízky.
Podstata a myšlenky komunismu tu možná byly a jsou, ale vědecky jej zdůvodnili právě Němci, dále pak v tom učení teprve pokračoval Lenin.
Ten, kdo prosadil tento zákon, a ti, kdo jejej schvalují, budou možná v budoucnu zpytovat svěd mí a kát se.

kočkodan 03/01/2026 - 10:56

Ono je sporné, co je vědecké. Ta německá komunistická filozofie sice byla zajímavá a v něčem měla pravdu, ale v mnoha věcech byla také úplně mimo. Myslím že pojem vědecký komunismus je nesmysl. Komunismus, stejně jako kapitalismus, nacismus a další podobné věci jsou ideologie. Pracují s příliš velkými celky a malým počtem pokusů na to, aby z nich šly dělat nějaké vědecké závary. Proto budou vždy patřit do filozofie, nikoli do vědy. Komunismus o sobě prohlašoval že je založený vědě, a šel do háje. Dnes totéž prohlašuje kapitalismus a prohlašoval to i nacismus. Pojem „vědecký“ je je v souvislosti s politickým systém spíše reklama a snaha o psychologický klam, kterým se klamou hlavně ti, kteří si myslí, že jejich názor je vědecký a jediný správný. Můžete něco zdůvodnit (a to dělali už i filozofové ve starověku i u komunistických myšlenek), ale systém je tak složitý, že vždy něco přehlédnete. U filozofie nakonec vždy musíte postupovat kupředu systémem pokus-omyl. Němci jistě komunistické myšlenky v určitém směru posunuli dále (stejně jako ty nacistické), ale nebyli o nic více vědečtí než Platón pře pár tisíciletími. Maximálně při tom zdůvodňování více používali matematiku, ale to ještě není důkaz vědeckosti. Správně vyřešená rovnice ještě neznamená, že váš model nemá chybu. Věda potřebuje opakovat pokusy za stejných relevantních podmínek, a to zde nejde.

přehodný člověk 03/01/2026 - 11:40

Ano, třeba Marx v Kapitálu pooužíval matematiku, proto toto učení můžeme považovat za vědecké. Fil Trochu filosofie v komunistickém učení je také, ale není rozhodující.

kočkodan 03/01/2026 - 12:13

Právě s tím, že matematika=vědecké nesouhlasím. Marx používá matematiku aby něco dokázal, a zastánci kapitalismu používají matematiku aby dokázali opak. Obě strany jsou přesvědčeny o tom, že jsou vědecké a mají nezvratnou pravdu. Od toho už je jen krůček k tomu, aby ostatní ideologie začali zakazovat. Mimochodem už jsem viděl i to, že matematické výpočty používali astrologové k sestavování horoskopů. A všechny rovnice měli spočítány dobře. Chybná nebyla matematika, ale její výklad. U Marxe je to složitější. Ten výklad není úplně špatný, ale je pravda, že Marx mnoho částí ekonomie ignoruje. Proto má pravdu při kritice kapitalismu, ale při sestavování nového systému už je použitelný jen jako vzdálená inspirace. Moderní kapitalistická ekonomie je ovšem mnohem horší. Víte kolik se studenti na vysokých školách s ekonomickým zaměřením učí dělat naprosto přesných výpočtů, grafů a statistik, které jsou po formální matematické stránce správně, ale i přes to jsou naprosto mimo realitu? I ty jsou podle vás vědecké? Rozhodně používají pokročilejší matematiku než Marx (dokonce tak složitou, že za Marxe vůbec nebyla vyvinutá).

přehodný člověk 03/01/2026 - 14:54

Dobře, můžeme Marxe označit jako tvůrce vědecké komunistick filosofie
I máme kapitalistickou vědeckou filosofii, tu zatím nikdo nezakazuje.

Komentáře jsou uzavřeny.