Říše lží

od redakce

Vladimir Putin na konci února 2022 označil celý Západ za říši lží. Parafrázoval tak výrok bývalého amerického prezidenta Ronalda Reagana, který kdysi označil Sovětský svaz za říši zla. Na říši lží je ale něco pravdivého, až děsivého. Je to přehlcení informacemi, kdy běžný občan často nepozná, co je informace, lež, dezinformace. V 50. letech se zavíralo do vězení za to, že jste byli informátory Západu. Dnes vám hrozí až tři roky za to, že přinášíte (dez)informace Východu. Do toho všeho nám vstupuje české vláda s návrhem zákona, který má utnout dezinformační weby, což se de facto rovná zavádění cenzury. První republika náš vzor! Za její existence byla totiž rovněž cenzura.

Naše klasická média se nesou na vlně informací i dezinformací. Ve válce na Ukrajině lžou obě dvě strany a média to celé přiživují. Vede se informační válka o to, kdo víc vydrží. Zda Rusko se svoji propagandou nebo západní říše lží se svými pravdivými (dez)informacemi. Když nahlédneme do českých médií, zjistíme, že jejich objektivita často pokulhává i za takovými mediálními obry jako je New York Times (NYT). To můžeme vidět například na situačních mapách situace na Ukrajině, které si NYT sledují buď přes veřejnou síť satelitů Elona Muska, nebo co pustí jejich zpravodajské služby. Zatímco NYT téměř denně přináší situační mapy bojů, tak naše média mlčí. Proč asi?

Poměrně objektivní zpravodajství rovněž přinášejí jiná zahraniční média, jako například čínská televize CGTN, kde jsou rovněž aktuální informace, které se v našem mediálním prostoru objeví až za nějaký ten den. Z jakého důvodu nám naše média nechtějí přinášet i opačný pohled na věc? Respektive vždy tvrdí, že zahraniční média, jiná nežli přátelská, jsou dezinformační. Na základě čeho určují, co jsou dezinformační média? Podle toho, zda jsou v Číně, Indii nebo Turecku? A tak pokud si někdo chce udělat objektivní obrázek, musí krom našich médií, včetně těch námi placených, navštívit i média zahraniční. To aby z toho nebyl jelen.

Jan KLÁN, předseda OV KSČM Kutná Hora

Přečtěte si další články

35 komentáře

petr 30/03/2022 - 05:06

rosemil71 . šašek Václav se neodvolává na ,,Novoroční projev”,na něj se odvolávám já,abych vám,rudým ksichtům,připomněl,co V.H. vlastně o vstupu do NATO řekl … a to samé o ,,humanitárním bombardování”.- takže,čest,soudruhu !

Vloch 29/03/2022 - 19:04

Alias svaty_vaclav graduje zde své hulvátské příspěvky. Podle nich lze soudit, že je to běžný primitivní sprosťák. A to je dobře! Protože tím pomůže odpudit od komunistů zbytek příznivců zabedněné bolševické sebranky. Děkuji svaty_vaclav! Piš dále!

svaty_vaclav 29/03/2022 - 19:14

Vlochu, tebe se odpudit od komunistů nedaří, protože na komunistické iHano lezeš neustále.

Fery 30/03/2022 - 07:51

Já osobně se sem chodím stejně jako do zoo dívat na vymírající lidský druh, bolševika obecného:-)))

Yurri Simon 30/03/2022 - 15:37

:-)))))))

Vždyť taky tyhle exoty budou brzy vozit po poutích, jako kdysi tele s dvěma hlavami, nebo hadí ženu Lady Marion.. :)))

svaty_vaclav 29/03/2022 - 16:29

29.3.2022 Свежий брифинг Минобороны, главное:

— В районе Мариуполя, в пяти километрах от береговой черты над Азовским морем, сбит украинский вертолет Ми-8, направлявшийся для экстренной эвакуации бросивших своих подчиненных командиров нацбатальона «Азов».

— Сбиты в воздухе еще три самолета военно-воздушных сил Украины: два Су-24 – западнее населенного пункта Коростень Житомирской области и один Су-25 – над населенным пунктом Дружковка в Донецкой области.

— На земле поражен 41 военный объект Украины. Среди них: две установки реактивной системы залпового огня, одна станция радиоэлектронной борьбы, два полевых склада боеприпасов и 24 опорных пункта и района сосредоточения украинской боевой техники.

— Высокоточными крылатыми ракетами морского базирования «Калибр» уничтожены крупные склады с боеприпасами в районах населенных пунктов Ушомир и Веселовка Житомирской области, с которых осуществлялось снабжение группировки украинских войск, обороняющих пригороды Киева.

petr 29/03/2022 - 18:34

Pravý obraz ruské ekonomiky: mínus 80 %
ETF fondy zafungovaly při uzavřené moskevské burze jako krásný indikátor stavu ruských akcií. Naplno ukázaly, jak moc se místní trh propadl.

HONZA HLAVSA
ikona hodiny29. 3. 2022 10:33
Foto: Shutterstock.comRuský trh se dramaticky propadlFoto: Shutterstock.com
Ve všem tom marasmu a bídě kolem okupace Ukrajiny a válce mne zaujala jedna netradiční věc v našem oboru. Poutavé je především to, že tato situace nastala vůbec poprvé, nikdy dříve k ničemu takovému nedošlo. O co se jedná? V reakci na invazi na Ukrajinu a následné sankce od valné většiny zbytku světa Rusové zavřeli moskevskou burzu. Chtěli tak zakrýt její markantní propad; aby nebylo navenek vidět, jak obrovský zásah dostali. Takže nebylo kde ruské akcie kupovat a prodávat (s výjimkou několika málo titulů, které jsou kótované i na zahraničních burzách).

Jenomže ani tohle Rusům nevyšlo. Svět totiž ten sešup i tak moc dobře viděl. Mohou za to fondy ETF. Existují totiž takové, které se specializují přímo na Rusko a akcie místních firem. A většinou se obchodují mimo Rusko – zpřístupňují tak západoevropským a americkým investorům ruský akciový trh. A tyto ETF měly v momentu uzavření moskevské burzy ruské akcie pochopitelně nakoupené. A protože se obchodují na Západě, zafungovaly jako krásný indikátor stavu ruských akcií. Naplno ukázaly, jak moc se místní trh propadl. Příklad: na Rusko zaměřený ETF jménem iShares MSCI Russia ADR/GDR UCITS ETF USD obchodovaný na švýcarské burze končil na hodnotě 24,5 dolaru, přičemž před invazí to bylo přes 120 dolarů. Tedy propad o 80 procent.

Emil Novák 29/03/2022 - 16:17

Nemuselo se to stát. Konflikt na Ukrajině zavinili USA, NATO, EU, za Českou republiku pak profašistická vláda Petra Fialy.

Fery 29/03/2022 - 18:41

Nováku, jsi ožralý nebo zfetovaný, že píšeš takové hovadiny? Kdo zaútočil na Ukrajinu? nebyl to kámoš českých bolševiků Putin?

mhad 31/03/2022 - 11:31

Putin nemá s bolševikem vůbec nic společného. To si jen myslí někteří s menším IQ, že co Rus, to komunista. Putin je obyčejný kapitalista kterému jde hlavně o peníze.

Sluka 29/03/2022 - 13:20

Ty souhlasíš, že totální válka je že si rus nemůže koupit zahraniční zboží a že na Ukrajině provádí rus zvláštní operaci. Zvláštní názor komunistů co je válka.

svaty_vaclav 29/03/2022 - 12:21

Československo již do žádného paktu nepůjde, bombardování Srbska mělo povahu veskrze humanitární – jestli nevíte který vůl toto pustil z huby, tak vám to prozradím, byl to Václav Havel.

Hugo Stiglitz 29/03/2022 - 12:59

Se stim sniř

svaty_vaclav 29/03/2022 - 13:09

Mám se smířit s tím že Havel je vůl? 🤣

psy_cho 29/03/2022 - 14:16

Přes své chyby to byl nejlepší prezident,.

rosemil71 29/03/2022 - 20:11

Řekl kdo?

Jaroslav Prchal 29/03/2022 - 21:57

rosemil71 – Ví každý normální člověk.

petr 29/03/2022 - 14:22

svaty_vaclav : vůl jsi ty,sprostej komunisto,tady máš výňatek z Havlova Novoročního projevu z r.1991 a nic z tvých keců o tom,že nevstoupíme do NATO tam není,burane – pokud umíš číst,tak si tu stať přečti : ,,Věříme, že Československo bude už v lednu nebo únoru přijato za řádného člena Rady Evropy. Zároveň doufáme, že se nám podaří během tohoto roku dosáhnout výhodné asociační smlouvy s Evropskými společenstvími. Neskrýváme, že v budoucnosti bychom se rádi stali jejich plnoprávným členem. Usilujeme rovněž o těsnější spolupráci s NATO, i když prozatím nemáme v úmyslu do něj vstoupit.”

Yurri Simon 29/03/2022 - 15:15

Nemusíte reagovat na tohodle rusáckýho pitomečka… vždyť ten blbec ani pořádně neví, co tady zvrací.. ztráta času.. :))

rosemil71 29/03/2022 - 20:14

A on se Sv.Václav odvolává na nějaký novoroční projev?Vůl jsi ty.

petr 29/03/2022 - 14:32

SVATY_VACLAV . Vymyšlený citát o humanitárním bombardování vs. pravda. Miloš Zeman svolil s přelety vojenských letadel v rámci bombardování Jugoslávie

. 7.9.2019

Dezinformační média neustále omílají lži o výroku o humanitárním bombardování. Letos tuto lež recykloval například i web Parlamentní listy a dvakrát web FTV Prima (1, 2).

Václav Havel za svého života ostře odmítl, že by byl autorem termínu humanitární bombardování. „Obskurní pojem ‚humanitární bombardování‘ jsem samozřejmě nejen nevymyslel, ale nikdy ani nepoužil a použít nemohl, neboť mám – troufám si tvrdit – vkus. (Něco jiného je postoj k Miloševičovi a jeho genocidním praktikám, v tom se asi opravdu s panem senátorem rozcházíme.) Jinými slovy: co pan Falbr říká, je čistá a zlovolná lež. Mohu k ní dodat jen to, že lidé, kteří lžou, nepatří do Evropského parlamentu.“ Prvním výskytem spojení výrazů „humanitární“ a „nálety, bomby“ je článek z 20. dubna 1999 v deníku Právo, autorem je sociolog Jan Keller. Přesné slovní spojení „humanitární bombardování“ zmínil Richard Falbr, kandidující do Evropského parlamentu, v pořadu TV Nova Sedmička vysílaném 23. května 2004. Falbr následně vydal tiskové prohlášení: „Dne 29. dubna 1999 uvedl Václav Havel pro francouzský deník Le Monde toto: ‚Domnívám se, že během zásahu NATO na Kosovu existuje jeden činitel, o kterém nikdo nemůže pochybovat: nálety, bomby nejsou vyvolány hmotným zájmem. Jejich povaha je výlučně humanitární…‘ – opravdu vkusné!“. Článek v deníku Le Monde byl převzatý z italského listu La Repubblica, kde vyšel 23. dubna 1999. Text článku má vycházet z rozhovoru, který Václav Havel poskytl 14. dubna 1999 před svou cestou do USA agentuře Reuters. Přepis tohoto rozhovoru se ovšem značně odlišuje, termín „humanitární bombardování“, dokonce ani slovo „bombardování“ neobsahuje. Obsahuje pasáž:

„Já myslím, že nejdůležitější je, aby bylo zastaveno vyvražďování, aby se mohli uprchlíci zvolna vracet a aby nastalo opět nějaké nové kolo politických jednání o statutu budoucího Kosova. Ale ze všeho nejdůležitější se mi zdá být přítomnost mírových sborů, která samozřejmě by bylo nejlépe, kdyby tam byla za souhlasu Jugoslávie, aby tam nebyly jako okupanti nebo jako válčící strana. Neboť ta přítomnost mírových sborů je přesně tím instrumentem, který může znamenat klíč ke všemu ostatnímu. I k tomu zastavení toho vyvražďování a vyhánění lidí z domovů i k eventuálním – vytvořit jakýsi prostor pro eventuální další politická jednání, k zabránění té katastrofě humanitární, jak se to nazývá, k té humanitární asistenci. K tomu všemu by napomohla přítomnost těch mírových sborů.“

A jak to bylo s bombardováním? Česká republika odsouhlasila letecké útoky Severoatlantické aliance na vojenské cíle v Jugoslávii. Souhlas za vládu podal předseda vlády Miloš Zeman. Vláda následně však provedla ještě jeden krok. 2. dubna 1999 přijala usnesení „o souhlasu s přelety vojenských letadel států Organizace Severoatlantické smlouvy (NATO) přes území České republiky v souvislosti s operacemi NATO v prostoru bývalé Jugoslávie.“

Pro kontext, toto usnesení bylo provedeno 9 dní od doby, kdy Jugoslávie začala být bombardována. NATO potřebovalo využít i vojenských základem v Německu, a tak českou vládu požádalo o svolení. —– tady tohle si blbe ( jiný výraz už na tebe nepasuje ) uvědom,než začneš prskat a slintat !

Miroslav Rys 29/03/2022 - 15:13

Lžeš jak starej Skála. Ale možná, že jsi jenom debilní 😃😃

Jaroslav Prchal 29/03/2022 - 17:38

svaty_vaclav – Ty si Václava Havla vůbec neber do huby, šašku.

svaty_vaclav 29/03/2022 - 17:51

Máš pravdu Prchale, ještě bych se mohl z Havla pozvracet.

Yurri Simon 29/03/2022 - 12:14

“Zajímavé”, a určitě “objektivní” informace předkládá i severo-korejská KCNA, venezuelská media a běloruská “Pravda..” A co tím chtěl tedy ten komoušský jouda vlastně sdělit..?

svaty_vaclav 29/03/2022 - 12:13

29.3.2022 Ruské ozbrojené síly zničily velký sklad paliva v Rovněnské oblasti.
Ozbrojené síly RF za celou dobu trvání speciální vojenské operace na Ukrajině zlikvidovaly 123 letadel, 311 bezpilotních letounů, 1738 tanků a dalších obrněných vozidel a 181 vícenásobných odpalovacích raketových systémů.
Během noci ruské letectvo zničilo 68 ukrajinských vojenských objektů, včetně 3 protiletadlových raketových systémů Buk-M1.
Systémy protivzdušné obrany během noci zlikvidovaly 3 ukrajinské bezpilotní letouny.

ne68 29/03/2022 - 11:05

Soudruzi! Vy byste rádi řídili všechno, ekonomiku, politiku, Česko, Evropu i zeměkouli. Blouzníte o jakémsi socialismu, o kterém sami nevíte co to je! Ale nejste schopni si vydělat, ani na to, abyste mohli vydávat deník “Haló noviny”! Nahradíte ho týdeníkem. Zmizení tohoto humoristického plátku je jen dalším důkazem vaší totální neschopnosti a bídy, kterou byste chtěli šířit. Tak tedy soudruzi, vzhůru do zapomnění!

Pavel Satrapa 29/03/2022 - 11:31

Hezká esej, ale jak to souvisí s tématem článku?

petr 29/03/2022 - 10:54

klán,cituji : ,, Vede se informační válka o to, kdo víc vydrží. Zda Rusko se svoji propagandou nebo západní říše lží se svými pravdivými (dez)informacemi.” – zajímavé,soudruhu,- Russko využívá ,,propagandu”,ačkoli lže,jak svého času ,,Rudé právo” a Západ je ,,říše lží” ? víte,ono se stačí dát do hovoru s Ukrajinci ( rusky se ještě domluvím ) a je mi jasné,kdo lže …

jmm 29/03/2022 - 10:58

Pokud bude u nás “cenzura” tak se u nás nedá věřit ničemu…

ne68 29/03/2022 - 09:55

….naše média nechtějí přinášet i opačný pohled na věc? Co to je soudruhu? Aha, naše media nenazývají brutální likvidační válku, vraždy civilistů, vraždy dětí, masivní ničení domů, infrastruktury, migraci 4 milionů Ukrajinců, ruskou armádou “speciální vojenskou operací”…. Tak to jsem fakt rád, že média nepřináší “opačný pohled na věc!!

jmm 29/03/2022 - 11:01

“speciální” voj. operace známe i z minulosti vždy ale byly daleko od operandů a byly to hrozné věci “Agent Orange a Napalm” a nejen ty….

honza gajdoš(gajdosh) 29/03/2022 - 11:20

Všichni, teda krom komunistů jsme zrádci. “Se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak”, “vedoucí úlohu ve společnosti má KSČ”, “státní ideologií je marxismus-leninismus”, to jsme asi měli mít jako základní myšlenku našeho bytí. To že jsme to deset let před koncem tisíciletí většinově porušili, zradili atd, je neodpustitelná chyba. Takže pokud speciální operace armády RF bude pokračovat i u nás, tak na to má Rusko nejen právo ale i povinost. Tak si nějak představujete vy “pokrokové síly” budoucnost?

Pavel Satrapa 29/03/2022 - 11:34

Naše média válku nazývají zásadně “kampaň” :-)

o.motl 29/03/2022 - 09:11

Na základě čeho určují, co jsou dezinformační média? Na základě toho, že lžou, Jeníku.

Komentáře jsou uzavřeny.

Nasepravda.cz 2023. Všechna práva vyhrazena. Vydavatel: Futura, a.s.