Ilona Švihlíková: Po této vládě bude skutečně co napravovat

od redakce

Rozhovor týdeníku NAŠE PRAVDA s ekonomkou a vysokoškolskou pedagožkou Ilonou Švihlíkovou

Netajíte se svou podporou hnutí STAČILO!. Proč?

Je potřeba mít ve vrcholové politice levicové a solidární hnutí. Je patrné, jak moc skutečná levice v pomalu končícím období v Poslanecké sněmovně chyběla. STAČILO! se navíc staví za národní zájmy a jeho prioritou je mír, bez něhož není žádné zlepšování životního standardu občanů možné. Nejenže já považuji toto zaměření za důležité, ale ukazuje se, že také nemalá část veřejnosti to tak vidí.

Pokud se zaměříme na jeho ekonomický program, alespoň z dosavadních výroků představitelů hnutí, co vás na něm nejvíce oslovuje?

Důraz na české národní zájmy spolu se snahou zlepšit fungování české ekonomiky, a ne na základě dotací nebo pouhého přesouvání daní. Jsou patrné programové body, které míří přímo k problémům, jež mají často strukturální charakter. Nedostatečné fungování konkurence na řadě trhů, vliv velkých zahraničních aktérů, tolerovaný dumping v oblasti pracovního práva atd. Tady je snaha jít ke kořenu věci.

Jak byste zhodnotila současnou ekonomickou situaci České republiky? Jak si vláda Petra Fialy v tomto směru vedla?

Celkové hodnocení těžko může být pozitivní. Vláda jistě řešila řadu těžkých situací, ale od toho je vláda, aby se pokusila odrazit od občanů dopady krizí – tato vláda je ovšem s chutí nechala na občany spadnout, a ještě jim k tomu dávala nepřetržitá morální kázáníčka. Od počátku bylo patrné, že zájmy ČR jsou této vládě zcela cizí a že je neochvějným zastáncem zájmů jiných.

Vláda si navíc připravila soupisek svých úspěchů, které jsou tak »zvláštně« vybrané a prezentované, statisticky minimálně zavádějícím způsobem, že tím opozici poskytuje velmi snadnou munici. Zkrátka a dobře, po této vládě bude skutečně co napravovat.

Jak se vláda podle vás vypořádala s výzvami, které její působení provázely? Myslím tím například energetickou krizi, anebo také její postoj k vojenskému konfliktu na Ukrajině.

V oblasti energetiky si vedeme velmi špatně. Máme i ve srovnání s ostatními zeměmi EU velmi drahé energie. Nyní, když vláda halasně podpořila ustanovení Green Dealu, a ještě se tím chlubila, tak couvá od emisních povolenek ETS II, které mohou na domácnosti dopadnout velmi dramaticky.

Je smutné pozorovat, že se Fialova vláda zařadila mezi největší válečné štváče, což představuje existenční ohrožení pro ČR. Místo hledání diplomatických cest – což platí i pro oblast západní Asie (Sýrie, Gaza, Írán) je zde důraz na válku jako optimální řešení. To je naprosto děsivé a pro zemi velikosti a polohy České republiky je to šílená politika. Fialova vláda vede politiku, která je v naprostém rozporu s našimi národními zájmy. Což ovšem souvisí s tím, že Fialova vláda má zájmy České republiky a českých občanů na posledním místě.

Vláda Petra Fialy souhlasila s návrhem zvýšit výdaje na zbrojení na pět procent HDP. Považujete to za reálné? Jaké dopady by to mělo pro občany?

Je to zcela nerealistické a na rovinu to z členských zemí NATO neufinancuje nikdo. Pokud by se někdo tou cestou chtěl vydat, tak ho smete veřejná nespokojenost občanů – tak velké výdaje můžete ufinancovat jen masivním zvýšením daní, nebo destrukcí zbytků sociálního systému. Je to cesta k rozložení státu.

Jsou podle vás argumenty, že z toho vytěží český průmysl, namístě?

Nedovedu si představit kombinaci cílů Green Dealu, které již nyní masivně ničí těžký průmysl – stačí se podívat na slévárenství, které je s cenami energií naprosto nekonkurenceschopné – a do toho masivní zbrojení. Spíš by ty zdroje šly americkým firmám, proto také Trump s tímto »hausnumerem« přišel. Bezesporu tu budou, a již jsou, skupiny, které se na státních penězích pěkně napakují a média budou oslavovat další miliardáře.

Ale od vysokých zbrojních výdajů v delším časovém horizontu nic dobrého očekávat nelze. Nemluvě o dlouhodobých škodách, které militarizace zanechá na společnosti. Jak může vypadat generace, která slyší od rána do večera, že válka je fajn a že mír je úchylka?

Velkým tématem každé vlády je důchodová reforma. Vždy se provedou jen dílčí kroky v závislosti na tom, jaká vláda momentálně sedí ve Strakovce. Jak se díváte na změny, které provedl současný kabinet?

Nepřekvapivě šel cestou restrikcí. Pro úpravu parametrů si hlavně vybral zvýšení věku odchodu do důchodu. Přitom ignoroval to, že již nyní je tento parametr nefunkční – stačí se podívat na počet předčasných důchodů, ke kterým navíc sama vláda vytvořila motivaci! To, že lidé mají vyšší věk dožití, je zkrátka pro Fialovu proválečnou vládu problém. Místo, aby vláda pojala tento fakt pozitivně a vytvořila motivační nástroje pro ty, kteří mohou a chtějí pracovat déle, a zároveň opustila ideu, že všichni budeme chodit do důchodu v jednom věku, tak začala práskat bičem.

A navíc se vůbec nezajímá o propopulační politiku. Zřejmě to chce řešit dovozem cizinců, jejichž zájmům dává dlouhodobě přednost před zájmy českých občanů. Když se podíváme na katastrofální populační propad, který, zdá se, nikoho nezajímá, tak je na vymírání české populace zaděláno ve velkém.

Zásadní číslo z hlediska národních zájmů není chorých 5 % HDP na zbrojení, ale populační koeficient 2,1 dětí na ženu.

Jak by se k důchodové reformě, na jejíž potřebě se shodnou všichni napříč politickým spektrem, mělo podle vás přistupovat?

Postupná úprava mi nevadí. Politicky bude extrémně těžké vytvořit balík »velký třesk«. Opatření musí zahrnovat práci s člověkem jako s hlavním aktivem naší společnosti a vytvořit všechny podmínky pro to, aby ti, kteří chtějí pracovat déle, mohli. Což znamená dostupné a kvalitní zdravotnictví včetně lázeňské péče, systémy celoživotního vzdělávání a další. K dalším nástrojům patří srovnat podmínky na vstupu – u sociálních systémů nelze tolerovat odlišné zatížení zaměstnanců a OSVČ. Ono to jinak ten systém rozloží pro všechny. Já sama jsem zastáncem individuálních účtů spravovaných ČSSZ, ale vím, že to je podnět k diskusi.

Vláda stihla nejen zvýšit koncesionářské poplatky, ale rozšířit povinnost pro jejich placení. Potřebují veřejnoprávní média více peněz a zaslouží si je?

Potřebují, a to se týká zejména České televize, razantní změnu! Česká televize je extrémně provládní médium, jehož »zpravodajství«, jak říkám já, mi nesmí do baráku. Nevím, proč bych měla s nadšením platit blbou propagandu. Naštěstí jsou tu i jiná média, ale tam je na mně, zda je finančně podpořím, nebo ne.

Společností momentálně hýbe tzv. bitcoinová aféra. Stála místo ministra spravedlnosti Pavla Blažka, nikdo další se k odpovědnosti nehlásí. Jak se na celou kauzu díváte? Myslíte si, že vláda s takovouto aférou by zůstala u moci i v jiných státech? Neměla by podat demisi?

Ta kauza je něco neuvěřitelného. To, že ministr spravedlnosti si chce pro svůj resort »pomoci« tím, že legalizuje zablokované bitcoiny z trestné činnosti, to je bizár, který nemá ve světě obdoby.

Jste spoluzakladatelkou spolku Svatopluk. Protože v médiích – s výjimkou našeho týdeníku – se o něm příliš nemluví, můžete přiblížit, o jaký spolek jde a co je jeho cílem?

Náš spolek vznikl jako spojenectví lidí, kterým záleží na naší zemi a našem národě. Spojujeme vlastence zleva i zprava, protože nechceme nechat elity hrát jejich oblíbenou hru »rozděl a panuj«. K našim základním tématům patří obnova suverenity naší země, zachování našich národních tradic a posílení demokratických principů. Na začátku spolku stáli Petr Drulák, Michal Semín a já.

Jsem velice ráda, že naše činnost oslovuje čím dál víc lidí – počet našich členů se blíží 800. Pořádáme kulturní akce, výlety po naší zemi, ale věnujeme se také odborné práci – v oblasti vzdělávání, v socio-ekonomických otázkách, v oblasti zahraniční politiky. Vydáváme knihy, máme vlastní kanál na YouTube a pořádáme i řadu odborných významných akcí. Zájemci se mohou podívat na web svatoplukzs.cz, kde najdou bližší informace.  

Organizujete besedy s občany. S jakými problémy se na vás obracejí, co je nejvíce trápí?

Svatopluk organizuje mnoho akcí, patří k nim i debaty týkající se témat, která jsou následně zpracována v knihu. V mém případě je to aktuálně kniha Modernizace, nebo úpadek, která se věnuje ekonomickým otázkám a do které přispěla řada vynikajících autorů.

Na besedách s knihou se proto občané ptají na témata, která souvisejí s ekonomickou situací – co dělat v oblasti energetiky, jak skoncovat s levnou prací, jak vyřešit masivní odlivy zisků a jak obnovit náš průmysl a slavné značky, které byly »zprivatizovány« a v řadě případů zničeny.

V souvislosti s blížícími se volbami do Poslanecké sněmovny jste uvedla, že ke zlepšení společenských a ekonomických poměrů nestačí jen pouhá změna vlády, je třeba zásadně změnit náš ústavní, politický i ekonomický systém. O jaké konkrétní změny by mělo jít?

Navrhujeme řadu změn, které by měly zvýšit demokratičnost celého systému. Za oblast ekonomie, které se věnuji, mohu uvést – posílení role státu ve strategických odvětvích (např. vodárenství, energetika a zemědělství – zajištění základních potravin a potravinová soběstačnost), posílení národních českých firem a struktur, včetně podpory družstev. Demokratická forma družstev je pro nás velmi důležitá. Podpora větší účasti zaměstnanců, například ve formě sociálního dialogu, zaměstnaneckých akcií či účasti zaměstnanců v dozorčích radách. Větší demokratickou odpovědnost institucí jako je ERÚ nebo ČNB vůči voličům.

Jana DUBNIČKOVÁ

Přečtěte si další články

20 komentáře

SV SLOVO VOLIČÚ 25/07/2025 - 02:12

POD PANi DOCENTKOu SE TU ROZVINULA ŽIVA DISKUSE.ŠKODA,ŽE TU NEZAVITA pan VRABEL.CO TEN DOPORUCUJE PRÝ PEPOVI 107 JE NEVIDANÉ
?!
Namísto,aby pod strejdou ZELI usiloval jen stát se maršálem,podepíše ON všechno i to i přiznání ,že je lakomý a nechce své manželce dávat peníze z obludného presidentského platu námi jeho voliči zaplaceného , raději podepíše zákon,že se mají jeho voliči složit na ošacení jeho první dámy,která má výcvik v propagaci chybějícího komunismu a neřekne mu o repete.
Dyť by mohl jak se prý domnívá pan VRABEL ,škrtem péra využít toho,že vláda si muže prostřednictvím svého silného mandátu podepsat nejen to ošacení,,ale i vystuž z NATO a politbyro EU LEJNO a politici by nemuseli lhát,že to za ně zalepí otrocky v referendu prý všichni voliči a to ačkoliv stejně zákon o obecném referendu 36 let jejich poslanci zabarikadovali a odblokování žada pouze SV tj Sjednocené Voličstvo a nynější kandidáti na zastupitelé se dělají blbí,že oni nic oni muzikanti .No ni?

SV SLOVO VOLIČÚ 26/07/2025 - 17:44

AKTUALNI JE SILICI HLAS VOLIČU JAK VYSTOUPIT Z EK LEJNO NOVEHO POLIBYRA A Z NATO. PRÝ JEN pan VRABEL VI JAK.
?!
Vypadá to,ale bledě s tím ,aby se tu u nás objevil,vysvětlil to TADY všem po lopatě .
Paní docentka je vznešena osoba co kdyby ho tu ONA pozvala do diskuse možná by poslechl vše vysvětlil jak a dal si do programu na první místo artikuly České (5 PNZ ) k tomu a tak vyhrál volby ,no ni?

Koma 21/07/2025 - 08:46

Německo: Více než 50% porodů připadá na cizinky. Data hovoří jasně a zřejmě jsou ještě horší než se zdá, protože za „původní Němce“ jsou považováni například i Turci ve 3. – 4. generaci. A podobně je na tom i Franci nebo Velká Británie. ČR se prostě musí vyrovnat Západu. Bohužel se ČR přidala ke kapitalismu a k západu ve chvíli, kdy začal upadat. Rozpad SSSR dal západu nové příležitosti k investicím a růstu, ale tento zdroje se už vyčerpal. Opět úpadek, tentokrát i s likvidací původních obyvatel. Kdyby východní blok vydržel o něco déle, pravděpodobně by se kapitalismu dříve nebo později zničil sám. Nahrazování populace, stát ovládaný monopoly místo trhem, kdo je proti je proruský komunista a musí s ním být zatočeno. No, ta cesta na západ se nám nějak kazí. Na děti peníze nejsou, na zbrojení, bitcoiny a dozimetry ano. A máme dostupnější konzum, což má ukázat, jak jsme na tom dobře.

SV SLOVO VOLIČÚ 21/07/2025 - 11:26

KOBO A OSTATNI ,
?!
Správně to berete za pačesy ,je tomu možná tak,ale pokud máte další konkrétní návrhy řešení a dovedete je zformulovat jako avantgarda krásných tedy možná i rudých a vzdělaných lidových komentatorů ,mužeme tu pokračovat v tvorbě ,možná právě jimi a umístěním v Programu Národních Zájmu a potřeb PNZ ,kde vzniká něco co tu ještě nebylo to mužeme vytrhnout a proto taky tu tvorbu ten separatista D.S Vidlák dostal příkaz zastavit za každou cenu i za cenu rádoby pismáctvim,kdy máme zas všichni jako voliči skočit na špek,namísto,aby se usilovalo o nemožné a teď bacha pacani
DVOUTRETINOVOU USTAVNI VETSINU V PARLAMENTU a ne DŘISTALISMUS pur.

SV SLOVO VOLIČÚ 20/07/2025 - 20:48

AUTORKA ČLANKU pani Dubničkova JE DOBRA BORKA,PIŠE,ŽE ILONKA BUDE VŠE NAPRAVOVAT.TO. BUDE,ALE RACHOTA
?!

Všimněte si všichni z našeho ranku skwelé avantgardy zde nejlepších lidových komentatorů,že na otázku ***O JAKE ZMENY SYSTÉMU BY SE MELO JEDNAT ****dostáváme my z SV tedy Spojení Voliči nedostatečnou odpověď.
Vždyť by *STAČILO* se zeptat, které. a jaké přívlastky dál ten zmetek vysoký pohlavar ODS vytunelovat,aby SV nesla bilionové ztráty,vypada to tak,že Ilonka jakoby nic nevěděla jinak by vyplázla všem břiskní odpověď a proto,
SV ještě dále musí nést ztráty v rámci aktiiv,které domorodci nafasovali ještě za socialismu na prřiklad hafo, DOMIKU , což je dodnes zachraňuje,že nespí většinové pod mostem a jen se podívejte na Víťu Pillmajera,který ve svém extempore na přednášce v Brne odhaluje,že domorodci stále vlastní 80 % svých nemovitosti oproti 20 % sousedu,kteří bydlí v nájmu a jsou to prý kapitalisti,kteří válku prohráli a chtějí zase ty potvory další repete.. .
Kdo z vás to nasi drazi voliči SV , ví,to by byly přívlastky do diskuse jako vyšité,no ni?

quk 21/07/2025 - 05:41

SV tedy Spojení Voliči poskytují jasné a jednoduché odpovědi, aniž chápou skutečnou podstatu problémů (připomínají v tom Urzovy anarchokapitalisty). Mohou tedy zaujmout ty, kteří ví o problému málo. Nicméně nikdy to nebude fungovat. Četl jsem jak knihy od paní Ilony Švihlíkové (myslím že asi nejlepší je Přelom), tak i ten slabikář co napsal Petr Blahynka s obřími barevnými obrázky a minimem textu. Věřte mi, že pokus o srovnání by byl velmi vtipný. Asi jako srovnávat komiks o tom, jak Křemílek a Vochomůrka dobývali Středozem s prací Alberta Einsteina.

SV SLOVO VOLIČÚ 21/07/2025 - 11:03

Kviku,
Řveme tu smíchem,konečně jeden dává opravdové známky života!.
Tak to je přesně naopak.My tady totiž víme co president ODS vytuneloval💥🙋 a vypadá to tak že se budete právě ho muset optat jak ten ničema vlastně dokázal oblbnout celou republiku včetně vás dodnes a všech jeho voliču dodnes.
Panáčku tak nám tu nechoďte okolo horké kaše.
Povídejte, jaké,že to přívlastky vlastně chybí našemu výbornému a proč ten kapitalismus bez přivlastkú lže,krade ,vraždí dokonce své lidi ,ničí úspory inflaci,chce hyperinflaci něčím co nazval CBDC a nakonec vybije svoje okradené voliče zadlužením a válkou.
?!
Dejte tu,když tvrdite,že je to jednoduché a nic tedy jak tvrdite nechápete sám,ty přívlastky na šklo a budete král ,no ni?

SV SLOVO VOLIČÚ 24/07/2025 - 19:29

LEVICE DAVA UBOHY OBRAZ PRACE NA PROGRAMU POTREBNE SYSTEMOVE ZMENY. UČASTNILA SE OPRAVDU PÍ DOCENTKA NA KONSTRUKcI PROGRAMU TOHO HNUTI CO MU TO STAČI
?!
A.
Vždyť ona neví,že už všude na Alternative visi artikuly české nevídaného návrhu hezký ostrého Programu Národních Zájmu a potřeb PNZ nic k němu neumí z diskutovat a co je hruza z nichž se ocitlo 5 artikulu v diskusi u toho D.S .Vidličky a místo,aby pan separatista Vidlák vrazil svoji vidličku do zadku kapitalistického systému snaží se tam prý zazdít i za
Bé.
jakoukoli diskusi v tomto směru Je tu i vznikající .SV tj Síla Voliču pod formaci avantgardy Sjednocenych Voliču nad programem a ti načisto leváci se to snaží vymlčet a nepřipojit se za to co se dá i tady v diskusi objevuje jako pomalu a jistě většinový názor,který se snaží vlastně tím potlačit.
HANBA prý načisto levé levici,která neví co chce i když to má před nosem doslova vyosleno svými voliči ,no ni?

leafroller 20/07/2025 - 09:55

A nemáme náhodou tenhleten kapitalismusm, jak se nám pořád připomíná, když nás straší dobou před rokem 1989? Protože pokud ano, ideální důchodová reforma by byla důchody zrušit. Razantně snížit daně a nechat občana si na stáří uspořit. To by vyřešilo mnoho problémů. Například problém porodnosti. Ono zaklínání se 2,1 dítětem na matku je vážně ohavné. Lidí je na světě jako sr…, ale my se máme snažit, aby jich co nejvíce mluvilo česky? Proč? Za posledních 35 let každý rok a každý den dokazujeme, že jsme jako národ k ničemu. A kdo ví? Možná, že až přestaneme dělit lidi na Čechy a nečechy a začneme všechny brát jako pozemšťany, budeme mít k sobě blíž a konečně bude tenhleten mír. A hlavně konečně poznáme, kdo je ve skuktečnosti náš nepřítel a škůdce.

nx 20/07/2025 - 11:14

Pokud snížíte daně, tak obchodníci zvednou ceny. Lidé z toho nebudou mít nic. Doba kdy nebyly důchody už byla, a důchody se zavedli právě poroto, že vámi navrhovaný přístup nestál za nic. A že se nemáme dělit na národy? No, to už slavní kapitalisté také zkoušeli – přivezeme levnou pracovní sílu, protože lidé mají svobodu se stěhovat kam chtějí. Výsledkem je přistěhovalecká krize a růst kriminality. Ještě nám musíte vysvětlit, že musíme zavést dětskou práci, protože když děti mají svobodu pracovat, tak jsou na tom lépe, a také že nesmíme omezovat pracovní dobu, protože když lidé svobodně budou chtít pracovat 12 hodin denně, 7 dní v týdnu, nikdo jim nesmí bránit a když budou více pracovat, všichni se budou mít lépe.. Tohle všechno už tu bylo. A je je zjevné, že to nefunguje. Je otázkou, zda by se pak poznalo, kdo je nepřítel. Možná ano – váš systém (nebo jemu velmi podobný) nakonec vedl k tomu, že Marx napsal Kapitál, který se díky vámi prosazovanému systému stal jednou z nejznámějších knih na světe. Na západě se kapitalismus udržel jen proto, se báli Marxe a zavedli alespoň nějaká sociální opatření. Bez nich by krachoval už dávno.

„Za posledních 35 let každý rok a každý den dokazujeme, že jsme jako národ k ničemu.““ – – – Pokud je to skutečně pravda, pak se asi musíme vrátit před sametovou revoluci.

leafroller 20/07/2025 - 12:27

Líbí se mi, jak musíte být ždy v opozici a to i za cenu dovedení argumentů ad absurdum (jako zmínka o dětské práci nebo o Marxovi), ale to je dnes v debatách celkem normální. Každopádně repektuji váš subjektivní názor. A co se týká návratu před samet, nebyl bych proti. Z mého pohledu systém fungoval, i když nebyl ideální, stejně jako není ideální ten současný. A vzhledem k tomu, že je zpět politická perzekuce a pronásledování, měli by se lidé podle mě lépe.

nx 20/07/2025 - 13:14

To že jsem vždy v opozici se vám zdá, protože prostě máme často jiné názory (navíc jaký smysl by měla diskuse, kdybychom si jen odsouhlasili, že se na všem shodneme? Je logické reagovat spíše na to s čím nesouhlasím než na to, s čím souhlasím). Ad absurdum není normální jen v diskusích, ale je to regulérní forma dokazování. Příklad s dětskou prací ale není dovedení do ad absurdum, ale jedná se analogii, další případ, kdy je nutné omezení trhu a kdy se nemá cenu vracet k minulosti. Pokud jde o Marxe, tak tím, že navrhujete úplné zrušení důchodů, si o použití ad absurdum jako protiargumentu přímo říkáte. Sama ta situace úplného zrušení důchodů je v podstatě dovedení do určité krajní hranice. Přijde mi zajímavé, že nejste proti návratu do socialismu, ale chcete rušit důchody. Představa socialismu bez důchodů je zajímavá (i když nevím, jestli to myslíte takhle). Socialismus se má postarat i o staré lidi, a to se dělá prostřednictvím důchodů. Co takhle domovy pro důchodce zdarma a tak zajištění určité standardizované péče? I když je pravda, že můj argument proti zrušení důchodů byl ten, že obchodníci a další oligopolní firmy lidi stejně oberou tolik, že nic neušetří. To by v socialismu platit nemuselo, a možná by bylo schůdné i to použití úspor. (Jak vidíte, tak zde už nejsem v opozici úplně, ale jen z části, byť možná ne zrovna z malé).

leafroller 20/07/2025 - 16:09

To jste si patrně špatně vyložil. Já nejsem pro návrat k socialismu, protože v socialismu stále žijeme. Jsem pro návrat kontroly („Take control back“, jak znělo heslo brexitu….).

SV SLOVO VOLIČÚ 20/07/2025 - 21:09

Návrat kontroly no tohle,víte že to zakázal prodiskutovat pohlavar STACILO D.S. zabitím diskuse na jeho http://www.litterate.cz cenzurou už před 3 lety , kde se objevily poprvé artikuly legendárního návrhu programu 5 PNZ voliču a tam je to hned v druhém artikulu formulováno jak to provést konkrétně, pro VŠECHNY voliče,kteří o to budou stát a to dnem i nocí jEN nacpanim do opŕavdu dnes stále nevídaného zákona. . .
?!
Jak to pan D.S.Vidlak na svém webu uviděl,postavily se mu prý chlupy i na pytlíku a nařídil okamžitě svému drábovi ,cenzorovi novému Adolfovi,který si říká NULA,aby dal SV formaci doživotní ban a jeho kývalove tam z toho byli tak radostní,jako babička v Kostnici,která přivlekla na hrbete na už hořící hranici SVOJI otypku chrastí . . .

SV SLOVO VOLIČÚ 20/07/2025 - 13:24

VŠIMNETE SI VŠICHNI,JAK PANI ILONKA SE ŘADI MEZI NIČEMY,KTEŘI SE DELAJI HLOUPI,ŽE NIC NEPOCHOPILI.
?!
Jako příklady stejných Aspen poprdelniku ,lze jmenovat pohlavára ODS ,který zavedl v republice předpotopní Kapitalismus bez přivlastkú,dále docenta Ševcika ,ten podle pana Pillmajera patří do stejného hrnce a ty plantaly korunuje Velký Bocian,který zase pod vlivem svých banksteru z londýnských kancelář odkud si prý pujčil hafo škvary í,které pokroučeji i EK LEJNO hnát EU do války,aby jako v minulosti vydělali Rottschildi na pohoří mrtvol další 99.99 % nezdanenych miliard
No jeho šef známý aspenista Hajzliček ,kterého sune místo sebe dopředu,už mu ukáže tu cestu do satanistického pekla za potlesku, jeho nic netušících voliču,kteří stále neví co je to za systém kapitalismu ,který je tak jedině na EK LeJNO…
Ostatně nahoře vidíte na obrázku,že prý to STACIlO chce ve skutečnosti jen změnu režimu ,což v překladu znamená pouze výměnu mluvících hlav zas brzy repete prolhané vlády.
Optejte se pana KOLLERA,ten má dobré analýzy a odhady.Už řekl,že se dva roky prý nebude nic dít a teprve pak muže i on kandidovat na presidenta bo bude bordelll jak mraky..
Tak co nejlepší dcery a synové republiky avantgardy lidových komentátoru ,je to pravda nebo musíme všichni pojíst hezký ještě ostřejší maďarské papriky,bo nám systém zla krade dvě třetiny příjmu a mladi budou žebraci nemaji už ani z čeho úšetrit ani na svoje duchody.

SV SLOVO VOLIČÚ 25/07/2025 - 02:44

Mladí Piráti tvoří prý NEOMARXISTICKOU tlupu,která si v budoucnosti odsouhlasí odchod do duchodu v 70 ,aby pak hned dostali dřevěný kabát a zajeli s ním okamžitě do hrobu místo penze.
Tak se peníze,které nyní prý platí do renty ,když se popřípadě nepovaluji í po kavárnách a jsou zaměstnání jako diversanti v pétikoalici vládního CHUCPE tedy v tzv počítačovém průmyslu,dostanou hravě s penězi už nyní na nákup zbrojního materiálu tak jak to mají v programu prý typu
VALKA JE MIR a zbraně jsou pro nás prostředek konjunktury.
SLAVA UKRAJINE
Hlavne ,aby válka pokračovala to má být prý i náš program ,no ni?

Kočkodan 19/07/2025 - 17:33

„Nevím, proč bych měla s nadšením platit blbou propagandu. Naštěstí jsou tu i jiná média, ale tam je na mně, zda je finančně podpořím, nebo ne.“

Tak se nám to nějak posunulo, co říkáte? Levičáci, dokonce i komunisté, nám prosazují uvolnění trhu kde každý platí za co chce, ale pravicové strany jako ODS, TOP a STAN chtějí maximálně státní a centrálně řízenou televizi. Asi je to tím, že se celé politické spektrum posunulo více doprava. Pravicoví lidé podporují větší nerovnost a tradiční pravice jako je naše už se nespokojí s nerovností kterou produkuje trh a k jejímu dalšímu zvyšování využívá stát. Svobodně se obchoduje se státními zakázkami a místy ve stáních firmách – můžete si zaplatit dobré místo v ČT (nebo je dostat ze známosti) a stejně tak si můžete zaplatit za státní zakázku na které vyděláte ještě více. Otevření těchto nových svobodných trhů omezuje trh běžný, kde vidí svoje místo levice. Ale stejně to levici nepomůže. ČR ve volbách jasně ukazuje, že chce skutečnou pravici jako je naše aktuální vláda nebo vládu miliardáře, který také vydělává z dotací. Jiné strany budou volit jen nekonstruktivní disidenti. Takové levičácké výmysly jako volný trh už lidi nezajímá. Oni chtějí tu pravou pravici.

Okas 19/07/2025 - 15:15

„Po této vládě bude skutečně co napravovat“ – On to začal už Klaus, když za vydatného přikyvování Havla rozprodal celou republiku. Když nebylo co rozprodávat, začali dělat dluhy. A téhle vládě dluhy nestačí, tak si přivydělávají na kauzách jako je bitcoin nebo dozimetr (kde už kvůli tomu aby mohli krást bez problém vraždí, a prochází jim to). Ostatní polistopadové vlády kradly také, ale vraždy tam nebyly (nebo nebyly tak viditelné jako u dozimetru), a také u toho kradení tak nemlaskaly. Říkat že dobře už bylo, že se musí utahovat opasky a podobně vede k tomu, že se mnoho lidí bude ptát kdy byla ta doba, kdy tu bylo dobře. Když ještě bylo co krást? Nebo v minulém režimu? Ale pravda, je dostupnější konzum, můžeme čumět do mobilů a na porno více než za minulého režimu. Hodně lidem to asi stačí. Ano, uznávám, komunistický režim byl tak zaostalý, že zde nikdo neměl mobil. Ale divte se, oni lidé žili celkem slušně i bez toho. A neměli jsme náhodu podle privatizátorů už dávno dohnat Němce? To už bychom je rychleji doháněli i s tím socialismem.

quk 19/07/2025 - 14:41

Asi nejdůležitější věta v článku: „Zásadní číslo z hlediska národních zájmů není chorých 5 % HDP na zbrojení, ale populační koeficient 2,1 dětí na ženu.“ – – – Pokud je populace nahrazována přistěhovalci nebo se nedokáže obnovovat, pak je jakákoliv obrana nebo prosperita zbytečná. Právě tohle nakonec rozhodne o tom, které státy budu úspěšné a které degradují na africkou úroveň populace. Ve všech vyspělých státech původní populace vymírají – od Japonska přes Čínu, Rusko, Evropu až po USA. Rozhodující bitva není ekonomická nebo vojenská. Bez dědí přežít nejde, a to platí pro jakoukoliv populaci a ekonomiku. K čemu je výkonná ekonomika a inovativní technologie a ekonomický úspěch, pokud to nebudou mít naše děti, ale děti lidí z jiných států, pravděpodobně tak zaostalých, že tu výkonnou ekonomiku a složité technologie stejně neudrží? Proč bojovat aby nám ostatní něco nevzali, když to to pak stejně není komu odkázat? Pokud ekonomika vede k vymírání a nahrazování populací které ji využívají, pak je jasné, že selhala. K čemu je ekonomické nebo vojenské vítězství, když vymřete. Navíc se hodně lidí ani nemá lépe než za minulého režimu. Ale buduje kapitalismus… Opravdu to stojí za to?

SV SLOVO VOLIČÚ 19/07/2025 - 12:17

V ČLANKU SE MLUVI O PRED SPOJENÝMI VOLIČ I SV STOJICI DESTRUKCI ZBYTKU SOCIALNIHO SYSTEMU,CO TO ZNAMENA
?!
Vypadá to tak,že paní docentka neví,že žadny sociální systém v republice de fakto jakoby neexistoval,nahradil ho kapitalismus bez přivlastkú a co existuje je bacha na to
POLICEJNI ASOCIALNI STAT,který jde každým dnem více a více úmyslně do kytek.
Kdy se paní docentka přidá k boji za uskutečnění návrhu prvního legendárního Programu Národní Záchrany PNZ a potřeb z něhož už je známo prvních 5 artikulu a přidal se dokonce i Ing Blahynka se svými 4 artikuly velkymi jak BRNO a objeví se tady v diskusi avantgardy lidových komentátoru je asi ve hvězdách a tak nic z toho,jako náprava nesmí být ,nebo snad ANO?

Komentáře jsou uzavřeny.

Nasepravda.cz 2023. Všechna práva vyhrazena. Vydavatel: Futura, a.s.