Hrdinní politici, kteří zradili Ukrajinu

od redakce

Rusko–ukrajinský konflikt otřásá Evropou a probouzí nás do nového historického období. Tato válka – a hlavně její příčina – neměla nikdy začít. Nejvíce ji odnesou běžní ukrajinští občané, kteří ještě na Ukrajině zůstali. Mnozí už Ukrajinu opustili po zpackané transformaci, jež začala v 90. letech 20. století, která zemi uvrhla do chaosu a značné korupce.

Pravicová vláda Petra Fialy stejně jako západní země vyslovuje pokrytecká prohlášení o podpoře Ukrajině, ale skutečností je, že Ukrajinu zradily. USA a další západní země manipulativně a falešně Ukrajinu lákaly do EU a do NATO a znepřátelily ji s Ruskem. A když se teď krize vyostřila, zradily ji. Oznámily cynicky, že vojensky jí nepomůžou (budou ji podporovat jen morálně a maximálně pošlou zbraně) a nechají ji Rusku. Proč raději dříve Ukrajinu nenechaly v klidu? Dnes mohla být v míru s Ruskem i se západními zeměmi.

Zazněla mnohá prohlášení českých vládních politiků, včetně ministra zahraničí, o tom, že je třeba Ukrajině pomoci. Vláda už prohlásila, že celkově vyčlení více než 1,5 miliardy Kč na řešení ukrajinské krize. Jak to bude financovat? Bude zvedat daně, když chce podporovat (rozuměj financovat) jednu z válčících stran (Ukrajinu)? Zadluží se? Vypíše dluhopisy? Už vidím, jak ODS zavádí daňovou progresi a daní nejbohatší.

Vydařeným prohlášením je v této věci výrok předsedy Senátu, milovníka Tchaj-wanu, Miloše Vystrčila, který uvedl: »Musíme prosadit nejtvrdší sankce i navzdory tomu, že se sníží kvalita našeho života. Odhodit populismus, přistoupit na to, že nás to bude trochu bolet.« Jelikož významní představitelé vždy začínají poctivě u sebe, jistě půjde předseda Vystrčil hrdinně příkladem. Jeho plat je nadmíru vysoký, předseda Senátu pobírá i více než 200 tisíc Kč měsíčně. Jistě dá většinu svého platu Ukrajincům a nechá si pouze životní minimum nebo spíše ještě méně, když chce, aby ho to bolelo, jak řekl. Další jemu podobní politici určitě dají své platy na řešení humanitární krize. Navíc by se na řešení následků tohoto konfliktu měly podílet ty západní země, které na Ukrajině eskalovaly napětí – USA nebo Velká Británie.

Jelikož se patrně zvýší migrace uprchlíků z Ukrajiny, musíme se ptát, kde je bude vláda usazovat. Milovice, Jeseníky, Kolín? Zdá se, že to vláda nemá promyšlené a jen bezmyšlenkovitě vydává prohlášení. Ale třeba vezme předseda Vystrčil uprchlíky na Tchaj-wan.

Poněkud zmateně se vyjádřil předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský, který prohlásil, že by měl být prezident Putin postaven před mezinárodní soudní tribunál. Nevím, zda si Rychetský zjistil stav věcí, ale to, co řekl, nelze technicky provést. Rusko neuznalo tzv. Římský statut, což je smlouva Mezinárodního trestního soudu. Dokonce ani USA nejsou členy Mezinárodního trestního soudu, tudíž nebylo možné dostat k soudu George W. Bushe za ilegální válku v Iráku. Jak řekl vedoucí Katedry mezinárodního práva Právnické fakulty Univerzity Karlovy Pavel Šturma: »Osoba, jako je prezident státu, který není stranou Římského statusu, má imunitu podle mezinárodního práva.« Tudíž Rychetského volání po souzení Putina není proveditelné. Dle Rychetského jej lze stíhat v EU, ale tam teď Putin nepoletí.

Je evidentní, že současná krize je vyústěním více historických a současných faktorů. Nelze se na ni dívat jen protiruskou nebo proruskou optikou, ale vše je třeba vsadit do globálního kontextu. Za poslední přibližně dvě dekády došlo k novému přeskupení globálních hráčů (USA, Čína, Rusko, EU) a globálního hospodářského a politického uspořádání. A teď se dovršil jeden důležitý, a to vojenský aspekt změny. Zatímco v posledních třech dekádách mezinárodní právo vojensky porušovaly jen USA spolu s dalšími západními zeměmi (ilegální války v Jugoslávii v 1999, Irák v 2003 ad.), teď už podmínky ve světě vyostřily natolik, že na mezinárodní řád rezignovala i další velmoc, Rusko. Jistě se velmoci budou v budoucnu trochu snažit další spory řešit i právně, ale patrně ne s takovým úsilím. Vždyť už žijeme v novém období, kde se spory oběma stranami neřeší primárně diplomaticky, ale bohužel vojensky.

Z ukrajinského konfliktu se mohou všechny země do budoucna poučit: nediskriminovat ve své zemi žádné občany (v případě Ukrajiny bude třeba dodržovat důsledně práva ruské menšiny), budovat dobré vztahy se zeměmi ve svém okolí (včetně Ruska) a vytvářet všestrannou spolupráci s mnoha zeměmi ve světě (včetně velmocí USA, Číny a EU), a ne se jednostranně upínat na nespolehlivý a sobecký Západ, jak nám radí »hrdinní« čeští pravicoví politici.

Jan KLÁN, předseda OV KSČM Kutná Hora

Přečtěte si další články

40 komentáře

Yurri Simon 04/03/2022 - 16:55
fronda 02/03/2022 - 22:05

Životní úroveň sníží papalášové nám pracujícím. Sami si polepší.

Manitius 02/03/2022 - 19:38

Celý svět, kromě Severní Koreje, Běloruska, Eritreje a Sýrie (což jsou mírumilovné státy, kde se pod vedením svých moudrých diktátorů lidé mají tak dobře, jako nikde jinde) odsoudily ruskou agresi a vyhrožování zbytku světa jadernými zbraněmi. Kromě těchto čtyř zemí u nás proruskou rétoriku stále vedou místní komunisté a SPD, což jsou všichni neuvěřitelní demokraté a zastánci mírové spolupráce. A je správné vidět, kam patří a je třeba na ně ukázat a pořád si jejich činy připomínat. A tak nezapomínáme, soudruhu Kláne.

Miroslav Rys 02/03/2022 - 19:58

Myslím, že by soudruh Klán měl zvolit jako bydliště jednu z těchto vyspělých zemí. Aby nemusel úpět a strádat v prohnilém Západu. Ještě nedávno se komouši lísali k Putinovi coby k největšímu státníku světa. Jako vždy lhali, podváděli a kdyby mohli, vraždili by. A je to tak stále. V kebulích živí učení Marxe a Engelse z 19. století, Konečná parazituje v Bruselu, prostě n e s k u t e č n á p a k á ž.

jmm 03/03/2022 - 08:06

Mnoho lidí “demokraticky” cenzurovaně mlčí a vědí co je příčinou ….

maly had 02/03/2022 - 17:44

Nevíte proč sem leze tohle Yurri Simon? Nespletl si web? Jinde by blba udělali i zahradníkem.

Ivo Šálek 02/03/2022 - 16:37

Demokracie po rusku – za podporu míru jsou v Moskvě zatýkány s rodiči i jejich děti.

Alex 02/03/2022 - 20:01

Demokracie po česku: za své názory můžete dostat až 3 roky na tvrdo a aby se to nestalo, vládnoucí klika v agonii vám zablokuje weby, abyste se nenakazili pravdou.

Miroslav Rys 02/03/2022 - 20:56

Lež není názor a buď rád, že neskončíš na šibenici, jak tomu bylo za komoušů.

David 03/03/2022 - 00:16

Ano, demokracie nesmí znamenat slabost. Soudruhu, tys nečetl Čapka. Mazej do Luganska.

jmm 03/03/2022 - 08:08

Rusové kdyby nebyli tak jste se nenarodil….!

hovnivál 02/03/2022 - 11:39

Biden perlil

Putin může obklíčit Kyjev tanky, ale nikdy nezíská duše a srdce Iránců, řekl Biden.

Bidenuv projev v Kongresu.

Bavor 02/03/2022 - 13:22

Nevím, jak Putin, ale Biden určitě duše Iránců nezíská. Biden nemůže mluvit za Iránce. Ale je otázkou, zda Biden získá “duše” Američanů. Putin u Rusů v “získávání duší” zjevně vítězí.

Yurri Simon 02/03/2022 - 14:22

Aby to těm rusákům vydrželo, až začnou po ulicích nahánět toulavé psy, aby se nažrali..

Alex 02/03/2022 - 15:00

Ne nadarmo říkají v USA Bidenovi BIDET. Souvislost je čistě náhodná.

Velký Max 02/03/2022 - 18:10

Ne nadarmo tě slušní lidé. zde diskutující považuji za odpudivý typ primitivního nevzdéllsného prokremelského kolaboranta.

Alex 02/03/2022 - 20:09

Ad Velký Max: tvoje zoufalství z tebe přímo vyzařuje, škoda jen že tě tady vsichni slušní lidé a věřím, že je jich většina, považují za tupého a nevzdělaného hlupáka, jehož největším intelektuálním výkonem je přitroublé papouškování blábolů a lží dezinformačních médií, jako jsou např. Česká TV, Český rozhlas Plus, který nazývají lide přesněji Český rozhlas Hnus!

Miroslav Rys 02/03/2022 - 20:58

A jak říkají tobě, zmrd?? Na to, abys tu vystupoval pod vlastním jménem, na to jsi zbabělá krysa.

jmm 03/03/2022 - 08:09

On to jen čte….

Lubomír Šálek 02/03/2022 - 11:38

Drahý soudruhu Kláne, zmatený bolševiče. 19. 2. jste psal v komentáři, cituji: V této souvislosti je ale nutné poznamenat, že západní státy poslaly své vojáky, zbraně a další vojenský materiál na Ukrajinu až k ruským hranicím, čímž se snaží vyprovokovat Rusko k válce. Ukrajina je dnes de facto téměř celá obsazena západními vojsky. A teď se rozhořčujete, že tam nikdo není, že Ukrajinu západní země zradily. Chápu, že leštění modýlku Aurory a lítostivé vzpomínky na bratrskou pomoc v Československu přispívají k pomatení, ale tohle. Takhle se k revoluce nevyhrává. Strana potřebuje kované bojovníky, lidi zvláštního ražení, ocelové soudruhy stojící si za svou pravdou a né okresního tajemníka, který blábolí jak mužik po třech litrech vodky. Měl byste provést zdravou sebekritiku a hrdě před ukrajinskou ambasádou odhalit nácky. Čeho se bojíte?

Bavor 02/03/2022 - 14:43

Mlý Šálku, informace asi nejsou váš šálek kávy. USA a západ stáhl své vojáky cca týden před zahájením ruské akce, kdy všude v tisku a v TV prohlašovali politici, že Puin zaútočí a stanovovali termíny. Asi věděli proč, provokace ukrajinských sil na Donbasu trvala zhruba stejnou dobu. A po zahájení ruské akce poznal i prezident Zelenskij, že Západ Ukrajinu využil a zradil, nechal jí v maléru samotnou. Pouze slíbil dodávat další zbraně a střelivo, což je obrovský a ziskový kšeft. A zaplatí ho Ukrajinci svými životy.

Velký Max 02/03/2022 - 19:00

Bavore musíte hulit super matroš nebo snaženíce z lysohlavky?

Sluka 02/03/2022 - 11:06

Jak nemáš noty tak meleš páté přes deváté a za va dny se budeš fotit s žlutomodrým pruhem.

Lubomír Šálek 02/03/2022 - 10:58

Ale soudruhu, nějak se vám to plete. Minule jste psal rozhořčený komentář o přítomnosti amerických vojáků na Ukrajině a teď byste šel za Ukrajinu bojovat. Jak jinak si vysvětlit vaše slova o zradě, že na Ukrajině nebudeme bojovat.

Bavor 02/03/2022 - 14:48

To nejsou jeho slova, to jsou slova ukrajinského prezidenta Zelenského a jinak je to holá skutečnost.

doxa 02/03/2022 - 09:48

Předseda senátu pobírá 200 tisíc, předsedkyně KSČM pobírá z Bruselu 175 tisíc + náhrady.

ušoun 02/03/2022 - 09:53

tak běž do voleb, nech se zvolit a budeš pobírat taky,

Alex 02/03/2022 - 14:57

Opět výborný komentář s. Klána! O tom ,m.j., svědčí i ta snůška blbství a tupostí zoufalých prorežimních pisálků! O odborných a lidských kvalitách Rychetského by vám mohli dlouhé hodiny vyprávět lidé, kteří měli tu smůlu a museli s ním spolupracovat. Jde o jednu z těch figurek, které si dovedly po puči v roce 1989, pořádně zvýšit životní úroveň, ne ovšem svými schopnostmi.

Alex 02/03/2022 - 20:16

Ad Doxa: jenom připomínám, že Kateřina Konečná něco dělá, ale ten učitel ze základní školy, dnes předseda senátu, zvolený hlasy cca 8 tisic lidí, jen blábolí nesmysly a zviditelňuje se. Pracovat nikdy neuměl ani jako učitel. Malý vzrůstem a ještě menší svým intelektem. To ho plně charakterizuje!

honza gajdoš(gajdosh) 02/03/2022 - 09:17

Jenomže většina obyvatel ČR se dobrovolně chce “jednostranně upínat na nespolehlivý a sobecký Západ”. Včetně mně. Nikdo mně k tomu nenutil, je to moje právo a to tu běhám už 56 jar. To byste museli nějak zase zakotvit do ústavy nějakou státní ideologii, vedoucí úlohu apod. Odpadlíky(teď cca 80% voličů), udělat opět protistátními živly a nelegálními strukturami. Ale jak tohoto, pro vás životního cílu dosáhnout? Jedině doufat že hrdinské Rusko konečně tan prohnilý západ zničí a občanstvo se k vám ze strachu přidá.

honza gajdoš(gajdosh) 02/03/2022 - 10:38

Ano, západní liberální svět, není bezchybný. Ale pořád lepší než Ruské, bolševické samoděržaví. Tahle svébytná politická “východni” kultura, se svými sliby taky zrovinka neřídí. Ale to je odvádění věci od mého příspěvku. Proč se velká většina obyvatel Evropy, když se může svobodně rozhodnout, tak chce radši prohnilý západ, než východní pořádek. To jsou nacisté, fašisté, podpindonosníci? Nebo človíčci nevzdělaní, jak tu jeden neustále tituluje? A co s tím jako hodláte udělat? Jaká je vaše, vás vzdělaných, dialektikou vybavených vize, váš cíl? Zničit těch osmdesát procent nacistických evropanů?

Bavor 02/03/2022 - 15:16

Milý Gajdoši, informovaný člověk by měl vědět, že v Rusku dávno nevládnou bolševici. A soudný člověl si dokáže z faktů zjistit, že se dnes nejedná o válku na Ukrajině, ale o velmocenské střetnutí RF s USA. Hybridní, jak to stydlivě nazývají USA. Prostě USA bojují s Ruskem prostřednictvím Ukrajiny a do posledního Ukrajince. Vítězem bude vojensko průmyslvý komplex (jak to nazval president USA Dwight Eisenhover, který před jeho vlivem varoval. Měl pravdu. Zisky především.

J.Pechal 02/03/2022 - 15:34

KSČM má svou neprůstřelnou pravdu, i když je to totální kravina. Jakákoli debata s podobnými jedinci je vyloučena. Na tohohle pána se hodí Werichova věta: Kde blb, tam nebezpečno!

honza gajdoš(gajdosh) 02/03/2022 - 19:39

Taktéž milý Bavore, jestli se tak jmenuješ, moje jméno je pravé, snad jen v občance mám Jan místo Honza, bydliště Prostějov netajím, narození 14.4.1966 taky ne. Všechny odpovědi na múj původní post, dnes v 09,17, jsou jen rozptylováním obsahu. Jak chcete vy, vzdělaní, vyřešit to, že minimálně osmdesát obyvatel Evropy, na západ od ruských hranic, nechce mít s Ruskem nic společného. Jak změníte jejich názor? Po dobrém, po zlém, nebo likvidací? To, že by se vám dostalo možnosti mladé ovlivnit ve výuce, tak na to zapomeňte, když už vaše strana není ani v parlamréntu. Tak jak? Co plánujete? Prosím jeásnou odpověď

Bavor 02/03/2022 - 15:04

Výborný a vše vysvětlující přehled. A od kvalifikované osoby. Jenom ten logický závěr nechal z opatrnosti na čtenáři.

Komentáře jsou uzavřeny.

Nasepravda.cz 2023. Všechna práva vyhrazena. Vydavatel: Futura, a.s.