Jak se to týká nás?

od redakce

Nastává doba, kdy se obyčejný občan České republiky, pokud jde o mezinárodní napětí spojené s válkou na Ukrajině, musí zeptat, jak to vlastně je? Musíme se bát? Co máme dělat? Pokusím se odpovědět na některé z takto položených otázek.

Musím začít Minskými dohodami. Plnily se? Nikoli. Ze které strany? Především ze strany kyjevské vlády. Ta totiž neměla zájem schválit zvláštní statut pro obě východní ruskojazyčné oblasti. Jen se stáhly těžké zbraně a na čas se v hranicích vojenského styku nestřílelo. Po nějaké době na Ukrajinu začala směřovat modernější výzbroj, ukrajinská armáda se stala silnější a víc se střílelo.

Týká se to nás? Kdybychom nebyli dodavateli těchto zbraní, nebo by nepřicházely naším prostřednictvím, nikoli. Jenže naše vlády a všelijací podnikatelé se do dodávek vojenského materiálu zapojily. Takže se nás to týká. Ale že by sem k nám zamířily ruské síly, je absolutní nesmysl. Ty americké ovšem sem přicházejí, kdy chtějí. Jsme navíc členy agresívního paktu NATO. Kde jsou jen sliby »novodobého světce« Václava Havla, že už do žádného paktu nevstoupíme, které dokázaly obalamutit nemalou část naší společnosti!

Proč, se také lze zeptat, po šesti letech odtržení východních oblastí od Ukrajiny neměli zdejší obyvatelé zájem »na návrat pod vládu Kyjeva«? Odpovím otázkou: Kdyby vám někdo ostřeloval či dokonce zničil dům, zabil známého nebo příbuzného divokou či organizovanou palbou a chtěl vám sáhnout na váš rodný jazyk, také byste ho přivítali s radostí a odpustili mu všechno?

Proč ukrajinské vedení neudělalo nic pro zklidnění situace, která se víc a víc vyhrocovala? Vždyť mohlo dál spolupracovat se Západem a neutralitou proklamovat, že z jeho území nebude Rusko nikdy ohroženo. Nestalo se tak. I naše republika svým jednostranným jednáním a vyhrocením vztahů s Moskvou tomu napomohla. Asi bychom měli poděkovat týmu »pana Koudelky«.

Co bude dál? Vojáci dostanou víc peněz na nákup americké techniky a američtí vojáci se posunou co nejblíž k hranicím paktu. Spojené státy si prosadí své ekonomické cíle. Dotkne se to však nejen Ukrajiny, ale i nás, a víc našich spoluobčanů se dostane pod hranici chudoby. To bude důsledek situace, která na samém prvopočátku nebyla zodpovědně řešena. Válka na východě je tragédií. Ale i my jsme jí mohli zabránit.

Znovu se tedy ptám: Co se bude dál dít? Předem musím zdůraznit, že s vojenským řešením války nesouhlasíme. Zdůrazňuji, že komunisté nejsou nekritičtí k politice Ruské federace. Ta je pro nás kapitalistickou zemí se všemi neduhy. Proto také Komunistická strana Ruska je proti současnému vedení země v opozici.

Na vyřčenou otázku budou však všechny zainteresované strany ještě určitý čas hledat odpověď. Jedno je ovšem jisté, že naše angažovanost, tedy vládnoucí moci, nás zatáhla do problémů, které vůbec nejsou naše. Co máme tedy dělat? Zvolit si jiné představitele a nepodlehnout panice, kterou začínají šířit mediální prostředky a podporuje svými postoji a prohlášeními vláda.

Milan ŠPÁS

Přečtěte si další články

85 komentáře

petr 02/03/2022 - 16:07

yurri simon : dobytek ano,ale ne fašistický,nýbrž bolševický …

Yurri Simon 03/03/2022 - 17:51

Bolševicko-fašistický.. Tyhle dvě úchylné party si vždycky dobře rozumněli…

petr 03/03/2022 - 19:49

Yurri Simon. bolševicko-nacistický ! mezi fašismem a nacismem je dost velký rozdíl,to jen bolševikům je to jedno ( hodinky,nebo holínky – oboje se natahuje :) )

petr 02/03/2022 - 08:40

špás : výňatek z novoročního projevu V.Havla v r.1991 – soudruhu,laskavě si všimněte nenápadného slova ,,prozatím” na konci výňatku / ,,Pokud jde o zahraniční politiku, měli bychom si udržet její dosavadní iniciativnost. Za důležité považuji, aby se co nejdřív, pokud možno ještě v lednu, sešel Politický poradní výbor Varšavské smlouvy, který by zrušil všechny její vojenské struktury, včetně spojeného velení, jak se na tom již členské země předběžně shodly. V duchu Pařížské charty chceme usilovat o novou kvalitu helsinského procesu, k čemuž by nás mohla dobře inspirovat i okolnost, že byl do Prahy umístěn stálý sekretariát KBSE. Při našem včleňování do existujících i nově vznikajících evropských struktur chceme svůj postup všestranně koordinovat především s Polskem a Maďarskem, těmito našimi nejbližšími sousedy. Věříme, že Československo bude už v lednu nebo únoru přijato za řádného člena Rady Evropy. Zároveň doufáme, že se nám podaří během tohoto roku dosáhnout výhodné asociační smlouvy s Evropskými společenstvími. Neskrýváme, že v budoucnosti bychom se rádi stali jejich plnoprávným členem. Usilujeme rovněž o těsnější spolupráci s NATO, i když prozatím nemáme v úmyslu do něj vstoupit.”

petr 02/03/2022 - 08:47

špás . to je váš blaf o ,,slibu” V.Havla ohledně vstupu do NAATO,kdyby vám nedošlo,na co reaguji … ,,Kde jsou jen sliby »novodobého světce« Václava Havla, že už do žádného paktu nevstoupíme, které dokázaly obalamutit nemalou část naší společnosti!”

Sluka 01/03/2022 - 19:05

Soudruzi: poslední bitva vzplála dejte se na pochod a už se navracejte. Jsou po vás jen mrtví a rozvaliny.

Alex 01/03/2022 - 19:27

Ad SLUKA: Raketové útoky na Charkov a Kyjev provedla Ukrajina!
Západní a ukrajinská média spřádají další fejk o údajném úderu ruských ozbrojených sil na centrum Charkova a zveřejňují záběry z ničení. Moskva už dříve podobný mýtus o „příletu ruské rakety“ do jednoho z obytných domů v Kyjevě vyvrátila. Počet podobných fejků však roste.

Yurri Simon 01/03/2022 - 20:02

Ty musíš být duševně chorý magor.. Jestli ne, chystej si vysvětlení, budeš ho potřebovat.

Yurri Simon 01/03/2022 - 20:03

Omlouvám se, přehlédl jsem “Ad”.. Sorry..!! :)

petr 01/03/2022 - 18:30

bavor : a podotýkám,že obě,tzv. ,, luhanská i doněcká lidová republika” jsou pouze nikým ( samozřemě pouze Putlerem,Sýrií + ještě jedním státem ) samozvané republiky…

Bavor 01/03/2022 - 18:18

Ta to rozhodně není. Naopak, RF má dnes větší respekt než dříve. Všimněte si, jak se v Rusku střídají návštěvy státníků. A do lázní tam nejezdí.

Yurri Simon 01/03/2022 - 19:23

“Větší respekt..”..??? Vy jste zešílel..??? Celý svět teď rusáky nenávidí..!!!! Jste pomatenec, Bavore.

Bavor 01/03/2022 - 23:36

Milý Simone, ty ale nejsi “celý svět”.

Yurri Simon 02/03/2022 - 08:41

Nejsem. Jenom celá Evropská unie, Spojené státy americké, Kanada, Austrálie, Japonsko…..

Alex 01/03/2022 - 19:47

Bože BAVOR na takovu úroveň, kterou tady předvádíš si nechceme zvykat. Přitroublé komentáře můžeš uplatňovat např. na webu České TV. Ale tam je vlastně diskuze zcela zakázaná a to již několik let.

Bavor 01/03/2022 - 23:38

Nechceš, tak si nezvykej. Prostě nereaguj. Tady mne zablokovat nemůžeš.

petr 02/03/2022 - 07:00

bavor : ,,RF má ,,větší respekt než dříve” ? ale,právě naopak soudruhu, ,,ruskou federaci” teď odsuzuje daleko víc lidí,než dříve ( oprávněně ) !

petr 02/03/2022 - 15:14

bavor . R.F. má takový světový ,,respekt”,že jí ,,obdivovatelé” ruší obchodní kontrakty,vyřazuje sportovce z mezinár.soutěží,zastavují dodávky náhr.dílů,uvalují sankce … rubl je na dně,u nás ruská banka SBERBANKA ( v Brně ji přejmenovali na SEBRANKA ) omezila / zastavila vyplácení vkladů… viděl jste demonstraci za Ukrajinu na natřískaném Václaváku a viděl jste ,,demonstraci” cca šedesáti utrápených důchodců,kteří byli nuceni poslouchat ,,osvědčené” bolševické fráze jak z 50.-60. let min.stol. před americkou ambasádou ? to byl rozdíl,co ? :) tak tady nekecejte kraviny o nějaké ,,rostoucí ruské prestiži” – respekt má naopak Ukrajina a všichni,kdo jí pomáhají ! tož asi tak – práci čest :)

Alex 01/03/2022 - 19:30

Ad YURRI SIMON: už se ti zase bouří hormony, že zanášíš zdejší diskuzi fejky z Bakalových novinek.cz?

Yurri Simon 01/03/2022 - 20:05

Takže ano. Jseš magor. No tvl…ty máš ale vymazáno..

NEKOMUNISTE 01/03/2022 - 14:41

PAN ŠPAS SI SVYMI VZPOMINKAMI NA MINULOST Z NAS VOLIČŮ DĚLA PRČU?

Jak prý se to týka “nás”? A co budete dělat vy pane Špas? Hrabat se dle v minulosti? Kdy na nás vyplazite konečně se vzpominkami na budoucnost
,CO VY NA TO ŠPAS????
Bude se dáale čekat až se “verchuška”,která ze sebe děl mrtveho brouka , shrabe na odpověď?

karel 01/03/2022 - 14:10

Nevím, proč. HaNo strpi příspěvky obdivovatelu Bandery a podobných kreatur, které zde dnes a denně sprostě uráží na těchto stránkách. Pokud máte na jiných stránkách jiny i byť slušný názor, který není v souladu s mainstreamem okamžitě vás zablokují. Prosím redakci, nenechte urážet slušně diskutující.

Yurri Simon 01/03/2022 - 14:56

SMRT RUSÁCKÝM A BĚLORUSKÝM VRAHUM A OKUPANTUM..!!!!!

Velký Max 01/03/2022 - 18:20

Kreatury jsou v první řadě příslušníci proruské páté kolony, ke které jak se zdá patříte. Kdo obdivuje Banderu? Konstatovat, že nemohl organizovat zločiny Ukrajinské osvobozené armády a různých tlup, protože byl do podzimu v německém KT není žádný obdiv k jeho osobě, ale konstatování faktů což se týká i jeho zákeřného zavraždění ruským zmetkem dávno po válce. Blbé kecy si nechte na velikonoční koledu, zítra je středa kdo není hňup ví jaká, a také za kolik dní bede ta koleda…

Alex 01/03/2022 - 19:54

Velký Max tvoje komentáře jsou už proslulé elementární neznalostí historie! O to víc musíš nedostatek vzdělání nahrazovat prázdnými frázemi a fejky z prorežimních médií. Věř mi, když budeme chtít být ohlupováni lží a propagandou, umíme si Českou TV nebo rozhlas zapnout. Ale musíme mít na to žaludek!

karel 01/03/2022 - 20:49

Maxi, neplácej bludy, podílel se na vrazděni Židů a Polaku, 150000 lidi vyvrazdila jeho soldateska, laskavé si to vyhledej a neoblbuj svoji “inteligenci”

karel 01/03/2022 - 21:05

Maxi, co volynsky masakr, kdopak ho provedl. UPA 11. červenec 1943, známý jako krvavá neděle. Možná podle tebe “chudáček “, jinak masový vrah.

Manitius 01/03/2022 - 17:32

Stepan Bandera seděl až do roku 1944 v německém koncentráku Sachsenhausen společně se Zápotockým, soudruhu.

Bavor 01/03/2022 - 18:01

Stěpan Bandera by prominentní vězeň a byl agentem německé rozvědky. V koncentráku byl proto, že po vpádu Němců usiloval o vytvoření ukrajinského státu, což se Němcům nelíbilo. Ale to se změnilo poté, když začali dostávat na frak, byl propuštěn a pomáhal vytvořit nacionalistické jednotky. Jeho stooupenci byli organizováni jednak v OUN a UPA a někteří sloužili v jednotkách SS Galizien a Nachtigal Je známo, že jeho stoupenci organizovaní v řadách pomocné policie pomáhali nacistům při vyvraždění kyjevských Židů v Babim Jaru (30000 obětí). Antonín Zápotocký rozhodně prominentním vězněm nebyl.

Manitius 01/03/2022 - 19:02

Soudruh Zápotocký byl prominentním vězněm a jako kápo tyranizoval holandské odbojáře. Po válce byl Tonda spoluzodpovědný za krvavý rudý teror. Jinak si, soudruhu, dostuduj historii ukrajinského odboje – v SS Galizien banderovci nebyli, to byla jiná skupina.

Bavor 01/03/2022 - 23:43

Třeba bys mi mohl prozradit, jaká to byla skupina. Oni totiž o sobě tohle tvrdí sami, tedy ti veteráni, kteří dodud žijí. Najdi si jejich web. většina jich je v Kanadě,

Alex 01/03/2022 - 19:59

A co tím chceš, ty prosťáčku, říct? Viděl jsi někdy dokumenty o zvěrstvech a bestialitě banderovců na Ukrajině, v Bělorusku a jinde? Najdeš to na netu, hlupáku. Nastuduj si věci, než začneš plácat ty svoje nesmysly. Chybí ti evidentně nejen vzdělání, ale i intelekt!

Yurri Simon 01/03/2022 - 20:07
Bavor 01/03/2022 - 23:49

No to víš, oni prostě převzali americké zkušenosti. Víš co to byl Blackwater a po přejmenování Academi? Oni Rusové toho převzali od Američanů více – například ruský zákon o “zahraničních agentech” je kopií amerického zákona s označením FARA. Studuj, studuj hochu.

Bavor 01/03/2022 - 17:41

Karle, je třeba znát i druhou stranu. Mne neuráží to, že mi někdo nadává. Je to totiž známkou jeho nedostatku argumentů a rovněž známkou špatné výchovy. Oni nevědí, že nadávka není argument. Jsou prostě nevědomí, nevzdělaní. Ber to s klidem.

Manitius 01/03/2022 - 17:49

My jsme nevzdělaní a nevědomí, zato vy komunisté jste holt lidé zvláštního ražení, něco výjimečného, jak pravil ten váš Stalin. Tak jistě, dokazovali jste to celá desetiletí a postkomunistický pohrobek Putin zvlášť. Kam vedl ten váš ráj na zemi, víme všichni, kam vede ráj Putinův, vidíme dnes. Vy jste se nepoučili ani se nic nenaučili, i když vám to Iljič pořád připomínal.

Alex 01/03/2022 - 19:34

Ad KAREL: naprosto s vámi souhlasím a vyzývám redakci Haló novin k témuž. Např. novinky.cz, web České TV a další prorežimní hlásné trouby diskuzi takřka nepřipouští!

Bavor 01/03/2022 - 23:53

Alexi, blokování diskuze nic neřeší. když nemáš odpůrce, není to diskuze, ale monolog. V diskuzi musíš ukázat, že máš argumenty.

Vloch 01/03/2022 - 12:05

“Kdyby vám někdo ostřeloval či dokonce zničil dům, zabil známého nebo příbuzného divokou či organizovanou palbou a chtěl vám sáhnout na váš rodný jazyk, také byste ho přivítali s radostí a odpustili mu všechno?” BOLŠEVIKU, přesně to se stalo osmašedesátém. Obsadili nás nepřipravené, odvlekli řádně zvolené vedení a nastolili kolaborantskou státní správu úspěšně vedenou vrchním kolaborantem slovenským Augustem. A spousta pacholků Tvého typu mu přisluhovala. Pak už nastala jen bolševická zvůle. To čeká Ukrajinu až ji kremelský psychopat pokoří.

Jan Bavor 01/03/2022 - 13:06

Ten “kremelský psychopat” neusiluje o pokoření Ukrajiny, ostatně je to znát i v Minských dohodách. Usiluje o DENACIFIKACI Ukrajiny. V asi nevítě nic o současné Ukrajině, kde řádí ukrajinští nacionalisté pod patronátem USA. Slyšel jste něco o tzv “Volyňském masakru” při kterém v roce 1943 ukrajinští nacionalisté (OUN, UPA)povraždili téměř 150000 mPoláků, Židů, Rusů a dokonce se podíleli i na vyvraždění české vesnice Malín ve Volyňské oblasti Ukrajiny. A předáka těchto nacionalistů dnes Ukrajinské vedení oslavuje jako bojovníky za svobodu Ukrajiny. Ukrajinská divize zbraní SS řádila nejen na Ukrajině, ale i v polsku a dokonce i po válce, když její zbytky ustupovaly jako tzv. Banderovci přes ČSR na západ. Zejména Poláci mají na ukrajinské nacionalisty “dobré” vzpomínky. A Pptomci a následníci těchto nacistů dnes na Ukrajině vládnou. vnuk velitele UPAŠucheviče je dnes poslancem ukrajinského parlamentu. A OUN a UPA a jejich členové jsou dnes na Ukrajině oslavováni a oficiálně jim byl přiznán stejný status, jako veteránům druhé světové války a jsou finančně zvýhodněni. Asi toho o Ukrajině mnohé nevíte. Poučte se.

Jan Dvořák 01/03/2022 - 13:39

Vy máte, pane Bavor, v hlavě dobrou bramboračku…

ušoun 01/03/2022 - 13:56

Dvoraku, vy úplný hovno, když neznáte historii raději nic nepište.

Bavor 01/03/2022 - 16:23

To Jan Dvořák. Pokud sii myslíte, že nemám pravdu, tak mé argumenty vyvraťte. Ale slušně prosím. Umíte něco jiného, než urážet?

Alex 01/03/2022 - 20:04

Ad Jan Dvořák: bramboračku máte vy, človíčku. Nastudujte si historii a pak vykládejte někomu o “bramboračce”. Kdyby blbost nadnášela…

Yurri Simon 01/03/2022 - 14:59

Ha ha ha…!!!
Putin a Lavrov 22.2.22 – “Nechystáme žádnou invazi na Ukrajinu – je to západní propaganda”.

Vy jste duchem prostější asi, že – Bavore..?

Bavor 01/03/2022 - 16:56

Ano, RF nechystala žádnou invazi na Ukrajinu. Tu se snažila vyprovokovat Ukrajina tím, že masivně ostřelovala Donbas a připravovala za součinnosti s USA “chorvatský scénář”. Víte co to je? Asi ne, že. A RF byla postavena před dilema – nechat ruskojazyčné obyvatelstvo na Donbasu na pospas ukrajinským nacionalistům, nebo proti ukrajinské armádě zasáhnout sama. RF si vybrala to druhé, aby zabránila genocidě na Donbasu. Víte vůbec, že civilní obce a města na Donbasu byla OSM LET ostřelována z těžkých zbraní a umírali tam civilisté, včetně dětí? RF osm let vyjednávala jako zástupce ruskojazyčného obyvatelstva o mírovém ukončení války na Donbasu. Ukrajinská armáda utrpěla v bojích se separatisty vícekrát velkou porážku. Po té první – u Ilovajska – když byla ukrajinská armáda decimována, přistoupila Ukrajina na Minskou dohodu 1. Tím získala čas a od západu výzbroj a po dalších bojích utrpěla další porážku u Děbalceva. Opět RF vyjednávala příměří a vznikla dohoda Minsk 2. Opět Ukrajinci získali čas a zbraně. Ani jednu dohodu a ani jedno dojednané příměří Ukrajiinci nedodrželi. Nelze se divit proto RF, že poté, co Ukrajina znovu v lednu a v únoru začala útočit na separatisty v Donbasu, začala RF jednat jinak než mluvením. A až poté president Ukrajiny zjistil to, co viděl i slepý – totiž že západ Ukrajinu zmanipuloval a využil proti RF. Využil Ukrajinu jako “kanonenfuter” a je odhodlán posílat dále zbraně (to je totiž obrovsky výnosný kšeft) a,e do střetnutí za Ukrajinu nepújde. Prostě západ Ukrajinu zradil. A dokud si to Ukrajinci neuvědomí, nebude lépe a utrpí další porážky.

Alex 01/03/2022 - 20:08

Yurri Simon vzdejte to už. Vaše nebývalá tupost vás diskvalifikuje z diskuze. Exhibovat můžete na webech, které nevyžadují jistou úroveň vzdělání, erudice a vyjadřování. Např. novinky.cz, aktualne.cz, weby Českého rozhlasu a České TV apod.

Yurri Simon 02/03/2022 - 11:45

Běž do hajzlu, ty rusáckej vidláku….

Yurri Simon 01/03/2022 - 20:35
Bavor 02/03/2022 - 00:00

Když budete argumentovat ím, co píšeIdnes, Seznam, TV, tak neuspějete. najděte si ukrajinské zdroje. Naše sdělovadla jsou prolhaná a když přímo nelžou, tak alespoň zamlčují.

Yurri Simon 02/03/2022 - 08:43

Tak si taky nechte Bavor vytetovat na hruď orlici s hákovým křížem, jako to má ten Putinův kámoš Wagner – alespoň půjdete s dobou, vy mimózní rudochu.

Bavor 01/03/2022 - 13:12

Píšete: “Kdyby vám někdo ostřeloval či dokonce zničil dům, zabil známého nebo příbuzného divokou či organizovanou palbou a chtěl vám sáhnout na váš rodný jazyk, také byste ho přivítali s radostí a odpustili mu všechno?”

Právě toto dělala ukrajinská armáda celých osm let na Donbasu UKRAJINSKÝM občanům. O tom vás náš tisk a televize “zapomněli” informovat.

Yurri Simon 01/03/2022 - 15:07

Můžete ty rusácké lži nějak relevantně doložit..? Jako “argument”. ale fakt neberu, “že to psali na Sputniku..”

Bavor 01/03/2022 - 17:06

Jednak to nejsou “rusácké lži”, ale holá fakta a lze to doložit informacemi z ukrajinského internetu, včetně fotek a videjí. Kdybyste hledal v našich sdělovadlech, tak samozřejmě nic nenajdete. A některé weby, které si dovolily psát pravdu, mainstream umlčel – prostě nejsou dostupné. Ale kdo na internetu hledá, najde. Hledejte i vy, pokud chcete znát fakta.

Yurri Simon 01/03/2022 - 17:22

Předvádějte, ukazujte, postujte. Jinak jste stejně prolhanej podrazák, jako rusácký okupanti..!

petr 01/03/2022 - 18:25

bavor : Proruské nepokoje na Ukrajině probíhají od začátku roku 2014 zejména v převážně rusky mluvících oblastech a městech na jihovýchodní Ukrajině jako pokračování celoukrajinské krize. Pod názvem Antimajdan probíhaly nejprve jako proruská a projanukovyčská reakce na proevropské a protijanukovyčské hnutí Euromajdan. Po sesazení Viktora Janukovyče z postu prezidenta Ukrajiny ale získaly tyto nepokoje na síle na Krymu, kde došlo k jeho anexi Ruskem. Odtržení Krymu následně posílilo separatistické tendence i v dalších regionech jihovýchodu Ukrajiny. Ruská menšina obviňuje vládu z upírání svých práv a požaduje jejich posílení, extrémnější část požaduje odtržení od Ukrajiny a začlenění do Ruska. Ukrajinská vláda z rozdmýchávání nepokojů viní Rusko a jeho agenty. Protesty během dubna vyústily ve vyhlášení lidových republik v Doněcku a později v Luhansku, na což ukrajinská armáda zareagovala vysláním armády. Tento zásah a odpor separatistů proti němu si vyžádaly oběti na lidských životech. Ze šarvátek na začátku dubna se situace pomalu během dubna a května zvrhla v občanskou válku, především v ruskojazyčných oblastech na východě země.

Lubomír Šálek 01/03/2022 - 11:35

Soudruhu, ono to opravdu nevypadá, že by Ukrajinci vítali osvoboditele šeříky. Možní z nedostatku šeříků je vítají kulkami. A pokud je mi známo, tak vy jste vždy podporovali Putina a jeho kamarilu. Vždy. Mám pocit, že to byli komunisté kdo organizovali protesty před Ukrajinskou ambasádou a ještě v den invaze tady psali články o amerických vojácích na Ukrajině. Já to chápu, bratrská pomoc by se vám líbila. A jsem velmi rád, že jsme členy NATO. jenom díky tomu se tu Putin se svými tanky neroztahuje, za vaší komunistické podpory.

Bavor 01/03/2022 - 13:20

Nemáte pravdu, my podporujeme slušné Rusy a slušné Ukrajince, kteří ctí památu svých předků, kteří osvobodili naši vlast od německých nacistů. Nepodporujeme ale ty Rusy a Ukrajince (a Čechy), kteří ctí památku Vlasovců a OUN, UPA a vrahů z SS divize Galizien. Ale ty zase asi pro změnu podporujete vy.

Yurri Simon 01/03/2022 - 20:10

Pane Bavor – vaše slova o “podpoře slušných Rusů” mne zaujala.. Co tenhle pán, přítel pana Putina – vyjádřil byste se k vaší případné podpoře..? Když už jste se zmínil i o těch nacistech… Děkuji.

https://www.lidovky.cz/svet/zelensky-ukrajina-rusko-wagnerova-skupina-utkin-najemni-vrazi-zoldaci-kreml.A220228_190229_ln_zahranici_rkj?zdroj=LN_vybava_recombee

Bavor 02/03/2022 - 00:13

Ano, to říká ukrajinský president Zelenský, člověk, který toleruje a podporuje OUN, UPA ,Pravý sektor a další nacionalistické organizace, které za sebou na Donbasu zanechaly z roku 2014 a 2015 celou řadu hromadných hrobů ukrajinských civilních občanů ruské národnosti. Ale on ví, proč to říká. On sám se nacionalistů bojí, stejně jako se jich bál Porošenko, protože mají své vlastní ozbrojené jednotky (Azov, Dobrovolnický korpus), které nemá pod kontrolou a které jsou slušně vyzbrojené.

Yurri Simon 02/03/2022 - 08:45

Buď jste neviděl tu fotku v mém příspěvku, nebo jste naprosto normální, rusácký kolaborant a lhář..!

Velký Max 01/03/2022 - 10:49

Komunisté byli vždy proti válce, nejlépe to dnes dokumentují vaši druzi v Rusku, ze 42 poslanců KPRF tamní Dumy pouze tři(!) přepadení Ukrajiny odsoudili, dalšího komentáře není snad třeba. Když tak Špásovu stať čtu mám dojem, že KSČM by se nebránila případného vzniku “Ligy boje proti natismu” nebo třeba “Národnímu souručenství proti Evropské unii”. Patřičné “kádry” typu Adolfa Hrubého nebo Josefa Drachovského jistě bez problémů najdete

Bavor 01/03/2022 - 13:29

“ze 42 poslanců KPRF tamní Dumy pouze tři(!) přepadení Ukrajiny odsoudili,”

Nevím, zda to nebylo tím, že nevěděli, že UKRAJINA vede již OSM LETválku proti VLASTNÍM obyvatelům Donbasu (dnes už bývalým), ostřeluje vesnice a města při frontové linii na Donbasu, zabíjí jejich civilní obyvatele a jejich děti a netají se s tím, že hodlá ruskojazyčné obyvatele zlikvidovat, nebo vyhnat.

Yurri Simon 01/03/2022 - 14:54

To říkají rusáci, kteří nás i celý svět už 1000x přesvědčili o své prolhanosti. Tak to doložte, vy kolaborante s rusáckými bandity a vrahy..!!!!

Bavor 01/03/2022 - 17:16

Milý Yurri Simone, O ” ruské prolhanosti” vás nepřesvědčili “Rusáci” ale vaše prolhaná media, která vám propagandou “vymývají mozky”. Mohu vám doložit cokoliv z toho, co píšu. A nešlo by to bez napadání a urážek? Já diskutuji slušně.

Yurri Simon 01/03/2022 - 17:25
Yurri Simon 01/03/2022 - 17:28
Alex 01/03/2022 - 19:36

Co tady plácá ten trouba VLOCH?

Saša Morozov 01/03/2022 - 10:49

Velká chyba Putina, na bratrský slovanský národ poslat brutální muslimské komando. Všimněte si, kterých osm prezidentů podpořilo žádost Zelenského do EU, všechno jsou to Slované a z tajné, drobné pomoci (pistole, pušky) tyto státy přešly k otevřenému lifrování těžkých zbraní (raketomety, stíhačky) svým bratrům v ohrožení.
Pozvat ty hrdlořezy z Čečenska je opravdu válečný zločin, za který by měl Putin putovat do Den Haagu.Ty bestie se neštítí zabít těhotnou ženu, nebo dítě. Čím brutálnější, tím prý větší strach to v civilistech vyvolá.Ruští vojáci zřejmě odmítají přímo vraždit obyvatele, které považují za své téměř bratry.Tak musel Putin pozvat Kadyrovi bestie.Nejsou to hrdinové, nejsou to vojáci. Jsou to jen sprostí vrazi. Soudruhu Špasi stdte se-Vy všichni komunisti.

Bavor 01/03/2022 - 17:26

Milý Sašo Morozove, i kolaboranti s německými nacisty byli z “bratrského slovanského národa”. A Ten “bratrský slovanský národ” – ne celý, jenom jeho odpad z ukrajinských nacionalistů – OSM LET vraždí ukrajinské občany dělostřelbou na civilní cíle a občanskou vybavenost. Nevadí jim, že při tom umírají civilisté, včetně dětí.

Yurri Simon 01/03/2022 - 10:12

SMRT RUSÁCKÝM OKUPANTUM…!!!!

jmm 01/03/2022 - 10:48

Ale i jiným….!

Yurri Simon 01/03/2022 - 19:28

Samozřejmě. Zapomněl jsem na Bělorusy – další “bratrský národ”, který pomáhá kremelskému Hitlerovi zmasakrovat nezávislou Ukrajinu.

Alex 01/03/2022 - 19:40

Yurri Simon vy jste ale trouba! Ušetřete si ty vaše všem už směšné exhibice a věnujte svůj čas raději studiu historie a ne papouškování blábolů a propagandy prorežimních médií!

Yurri Simon 01/03/2022 - 20:24
Bavor 02/03/2022 - 00:29

Ukrajina a NEZÁVISLÁ? Vždyť se s každou záležitostí musejí jezdit poradit do USA! Dokonce když Biden nastoupil do funkce presidenta, nařídil ukrajinskému presidentovi sesadit ukrajinského generálního prokurátora Šokina, protože ten nařídil trestní stíhání Bidenova syna pro korupci. Bidenův syn byl totiž ve vedení ukrajinské společnosti, která těží ropu. A Porošenko “sklapnul kufry” a Šokina odvolal.

Gartouzek 01/03/2022 - 10:03

Špás nám předvádí mnichovanství v praxi.

Yurri Simon 01/03/2022 - 10:12

Vzal jste mi to z úst.

jmm 01/03/2022 - 10:49

Madrid, Mnichov jo, to jsou zkušenosti…

Alex 01/03/2022 - 19:42

Gartouzek nastuduj si historii a neplácej tady páté přes deváté. Ta tvoje nevzdělanost je už příslovečná!

Yurri Simon 01/03/2022 - 20:26

Ŕíká naprostej tupec, a ještě špinavej, proruskej kolaborant..

Komentáře jsou uzavřeny.

Nasepravda.cz 2023. Všechna práva vyhrazena. Vydavatel: Futura, a.s.